Νίκος Μαυρουδής
Στις 11 Μαΐου ανεβαίνει στο Θέατρο Αλκμήνη (Αλκμήνης 8-12 Κάτω Πετράλωνα) η παράσταση «Κύκνειο Άσμα» του Άντον Τσέχωφ. Ο Νίκος Μαυρουδής, ένας εκ των δύο πρωταγωνιστών, απαντάει στις ερωτήσεις μας για το αν το θέατρο είναι ένας σκληρός χώρος για τους ανθρώπους του, για το λόγο που κέντρισε το ενδιαφέρον της θεατρικής ομάδας, μέλος της οποίας είναι, το συγκεκριμένο έργο, για την ευτυχία και φυσικά μας συστήνεται.
ArtScript: Πείτε μας λίγα λόγια για εσάς, ένα σύντομο βιογραφικό.
Νίκος Μαυρουδής: Έχω γεννηθεί στην Αθήνα το 1960. Έχω σπουδάσει βιολογία στο ΑΠΘ και υποκριτική στην σχολή του Ακή Δαβή. Είμαι παντρεμένος και έχω 3 παιδιά. Έχω λάβει μέρος σε πολλές θεατρικές παραστάσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό, καθώς και σε κινηματογραφικές ταινίες, τηλεόραση, video clips, και διαφημίσεις.
ArtScript: Στην πορεία σας στην υποκριτική έχετε κάνει πολλά πράγματα τόσο στο θέατρο όσο και στο σινεμά, ξεχωρίζετε κάποιες από αυτές τις δουλειές;
Νίκος Μαυρουδής: Από αυτές θα ξεχώριζα την συμμετοχή μου στο «ΦΩΣ ΠΟΥ ΚΑΙΕΙ» σκην. Βασίλης Κολοβος , στους «ΠΑΙΧΤΕΣ» σκην. Μάνος Καβιδας και στην ταινία «ΟΥΖΕΡΙ ΤΣΙΤΣΑΝΗΣ» σκην Μαν. Μανουσάκης
ArtScript: Στις 11/5 είναι η πρεμιέρα της παράστασης στην οποία είστε πρωταγωνιστής, το «Κύκνειο Άσμα» του Άντον Τσέχωφ, μιλήστε μας για τον ρόλο σας.
Νίκος Μαυρουδής: Στο ΚΥΚΝΕΙΟ ΑΣΜΑ του Τσεχωφ που παίρνω μέρος υποδύομαι τον Σβετλόφ έναν ηλικιωμένο ηθοποιό στην τελευταία του παράσταση. Μετά το τέλος της παράστασης θυμάται όλη του την ζωή και βρίσκεται αντιμέτωπος με την μοναξιά του ,την ματαιοδοξία της αναγνωρισιμότητας, την εφήμερη δόξα του με αυτά που έχασε ή ήθελε να κάνει και δεν μπόρεσε. Βλέπει την ζωή του μέσα από τους ρόλους του με την βοήθεια του υποβολέα του Ιβανιτς που μέσα από την αναμέτρηση τους με τους ρόλους, του παραδίδει τελικά την σκηνή.
ArtScript: Διαβάζουμε στο σημείωμα του σκηνοθέτη: Μια πορεία κοινής διαδρομής όπου η ματαιοδοξία και η αλαζονεία, αλλά και ο ατέρμονος ανταγωνισμός, οδηγεί στην ολοκληρωτική ήττα των ανθρωπίνων σχέσεων. Το θέατρο είναι ένας σκληρός χώρος για τους ανθρώπους του, κι αν ναι ευθύνεται η φύση του θεάτρου ή οι άνθρωποί του;
Νίκος Μαυρουδής: Το θέατρο είναι όντως ένας πολύ σκληρός χώρος για τους ανθρώπους που ασχολούνται μαζί του. Είναι η φύση του θεάτρου αυτή μιας και είναι μια μικρογραφία της ζωής και η ζωή είναι σκληρή τις περισσότερες φορές.
ArtScript: Μια παράσταση, όσο προβαρισμένη κι αν είναι, δεν πρόκειται να είναι όμοια με τις υπόλοιπες. Από αυτή την άποψη κάθε παράσταση αποτελεί κατά έναν τρόπο το κύκνειο άσμα ενός ηθοποιού;
Νίκος Μαυρουδής: Δεν νομίζω ότι το τέλος μιας παράστασης είναι κάτι σαν κύκνειο άσμα του ηθοποιού γιατί έχει την επόμενη να σκέπτεται. Όμως το τέλος των παραστάσεων του έργου που έχει ανεβεί ναι έχει κάτι από αυτή την αίσθηση.
ArtScript: Τι είναι αυτό που σας ιντριγκάρει, ως θεατρική ομάδα, στο συγκεκριμένο έργο του Τσέχωφ ώστε να επιλέξετε να το ανεβάσετε;
Νίκος Μαυρουδής: Θέλαμε να ασχοληθούμε με αυτά που ένας ηθοποιός αισθάνεται στην ζωή του και τις δυσκολίες και τα αδιέξοδα που αντιμετωπίζει. Επίσης θέλουμε να δείξουμε τα όρια της ψυχικής καταπόνησης που ασκούμε στους εαυτούς μας κατά την διάρκεια των προβών και των παραστάσεων
ArtScript: Εσείς ως Νίκος, έχετε καταλήξει τι κάνει τους ανθρώπους αληθινά ευτυχισμένους;
Νίκος Μαυρουδής: Οι στιγμές νομίζω. Η ευτυχία δεν έχει διάρκεια.
ArtScript: Συμφωνείτε με το Υπουργείο Πολιτισμού ότι οι Ηθοποιοί ανήκετε στη Δ.Ε. ή μήπως η υπουργός της κυβέρνησης αδιαφορεί για την ατελείωτη υποχρέωση και ανάγκη ενός ηθοποιού να μη σταματάει ποτέ τη μελέτη;
Νίκος Μαυρουδής: Δεν έχω καταλήξει σε κάποιο συμπέρασμα γιατί όπως και τα περισσότερα πράγματα σε αυτή την χώρα βρίσκονται στο χώρο της εικονικής πραγματικότητας.
ArtScript: Μέσα στο lockdown ξέσπασε το κίνημα του ελληνικού #metoo. Θεωρείτε ότι έγινε ένα ξεκαθάρισμα ή θέλει ακόμα δουλειά για να πάψουν ολοκληρωτικά παρόμοιες συμπεριφορές ωμής αλλά και ψυχολογικής βίας;
Νίκος Μαυρουδής: Είμαι απόλυτα πεπεισμένος ότι ένα μικρό μόνο δείγμα βγήκε στην επιφάνεια . Οπωσδήποτε πρέπει να συνεχιστούν οι προσπάθειες και η δουλειά προς αυτή την κατεύθυνση
ArtScript: Μελλοντικά σχέδια.
Νίκος Μαυρουδής: Θέατρο, κινηματογράφος… τίποτε άλλο, και φυσικά υγεία.
Διαβάστε επίσης: