ΜΑΝΩΛΗΣ ΒΑΖΑΙΟΣ

 

Στο Θέατρο Αλκμήνη, ανεβαίνει η παράσταση «Οι Παίκτες» του Νικολάι Γκογκόλ για δέκα παραστάσεις από 4 Μάη έως  2 Ιουνίου 2019 κάθε Σάββατο στις 20:00 και Κυριακή στις 19:00. Ο Μανώλης Βαζαίος ένας εκ των σκηνοθετών και πρωταγωνιστών της παράστασης μας παρακαλάει να του μιλάμε στον ενικό και μας μιλάει για το διαχρονικό έργο του Γκογκόλ αλλά και για την μέχρι τώρα πορεία του στο θέατρο και την υποκριτική.  Μια απολαυστική με χιούμορ δοσμένη συνέντευξη.  

 

ArtScript Blog: Πείτε μας λίγα λόγια για εσάς (ένα σύντομο βιογραφικό) …

Μανώλης Βαζαίος: Καλησπέρα, μπορούμε να μιλάμε στον ενικό; Πάντα νιώθω πιο μεγάλος όταν μου μιλάνε στον πληθυντικό. Λοιπόν, είμαι ο Μανώλης Βαζαίος, γεννήθηκα πριν καμιά τριανταριά χρόνια περίπου (34 για την ακρίβεια αλλά μην το γράψεις) και μεγάλωσα στον Πειραιά. Το 2005 μπήκα στη σχολή του Άκη Δαβή και το 2009 την τελείωσα, (ήταν 4 χρόνια δεν έμεινα στην ίδια τάξη).  Από τότε ασχολούμαι με το θέατρο, το παιδικό θέατρο και τον κινηματογράφο, ως ηθοποιός και ως σκηνοθέτης και εδώ και 6 χρόνια διδάσκω αυτοσχεδιασμό και υποκριτική. Έφερα και ένα βιογραφικό μου για να μην τα λέω όλα αυτά απ έξω γιατί δεν τα θυμάμαι. Δες το αν θες.

 

ArtScript Blog: Έχετε ένα πλούσιο βιογραφικό σε θεατρικές παραστάσεις με πολλές συνεργασίες. Υπάρχει κάποια συνεργασία την οποία ξεχωρίζετε;

Μανώλης Βαζαίος: Να μου μιλάς στον ενικό όμως γιατί νιώθω λίγο άσχημα. Όλες οι συνεργασίες μου ήταν σημαντικές γιατί μου δίδαξαν πράγματα και με διαμόρφωσαν σε αυτό που είμαι σήμερα, ως προς την συμπεριφορά μου και τις επιλογές μου. Αλλά να ξεχωρίσω κάποια αφού το θες, μου δίνεις λίγο το βιογραφικό μου γιατί δεν τις πολυθυμάμαι… Α ναι, στη «Δωδέκατη νύχτα» του Παρασκευόπουλου ήταν ωραία παράσταση και είχα περάσει πολύ ωραία, οι «Πολιτικά Καθιστοί» του Πασπαρδάνη ήταν η παράσταση που διασκέδασα περισσότερο και οι ηθοποιοί ήταν συμπαθέστατοι, α και αυτή, «Ο καπετάν Μιχάλης» του Κουσκουλή, ήταν όμορφο το αποτέλεσμα και πέρασα και ωραία κατά τη δημιουργία του… Α βέβαια και «Οι Νταντάδες» που ήμουν και συνδημιουργός, και «Η Σκοτεινή καρέκλα» της Μαραγκουδάκη μου άρεσε, καλά και στις άλλες καλά είχα περάσει, και οι περισσότερες ήταν και αξιόλογες. Όχι όλες αλλά νομίζω οι περισσότερες!

 

ArtScript Blog: Εκτός από ηθοποιός υπάρχουν παραστάσεις που έχετε και το ρόλο του σκηνοθέτη. Αν έπρεπε να επιλέξετε ανάμεσα στην σκηνοθεσία και στην υποκριτική τι θα διαλέγατε;

Μανώλης Βαζαίος: Το θέατρο για μένα είναι ένας τρόπος να μιλήσεις και να πεις την γνώμη σου. Με αυτόν τον άξονα η σκηνοθεσία είναι πιο σημαντική. Αλλά το να βοηθήσεις κάποιον άλλο να πει την γνώμη του μέσω του θεάτρου είναι και αυτό μέρος της δουλειάς μου και ίσως και πιο διασκεδαστικό! Οπότε δεν μπορώ να διαλέξω, θα τα κάνω και τα δύο!

 

ArtScript Blog: Ανεβαίνει στο θέατρο Αλκμήνη το Σάββατο 4/5 το έργο του ΝΙΚΟΛΑΪ ΓΚΟΓΚΟΛ « ΟΙ Παίκτες », στο οποίο πρωταγωνιστείτε. Πείτε μας λίγα λόγια για τον ρόλο σας.

Μανώλης Βαζαίος: Ο Ιχάρεφ είναι έξυπνος άνθρωπος και επαγγελματίας στη δουλειά του, η οποία είναι να κλέβει μεγάλα ποσά μέσω της χαρτοπαιξίας από πλούσιους, εθισμένους στον τζόγο. Δεν αφήνει στην τύχη το παιχνίδι αλλά τελειοποιεί τις μεθόδους και τα κόλπα του καθώς και τις σημαδεμένες τράπουλες του. Αυτή η δομή στον τρόπο δουλειάς και η ψυχραιμία του τον προστατεύουν από τα κακά του εθισμού, νομίζει…

 

ArtScript Blog: Στο σκηνοθετικό σημείωμα του δελτίου τύπου της παράστασης διαβάζουμε ότι «Οι Παίκτες, αν και γράφτηκαν πριν από πολλά χρόνια, είναι ένα έργο πάντα επίκαιρο και ανατρεπτικό». Τι είναι αυτό που κάνει το έργο του Γκογκόλ επίκαιρο ώστε να επιλέξετε μαζί με τους συνεργάτες σας να το ανεβάσετε;

Μανώλης Βαζαίος: Περίμενε, εδώ το έχω γράψει. Το βαθύτερο νόημα του έργου που είναι ο αγώνας του ανθρώπου απέναντι στα πάθη, τα ένστικτα και τις αδυναμίες του είναι αυτό που κάνει το έργο διαχρονικό. Πρόκειται για ζήτημα που θα απασχολεί πάντα τον άνθρωπο και το συγκεκριμένο έργο έγινε και εφαλτήριο για πολλά έργα που πραγματεύονται όμοια θέματα.

 

ArtScript Blog:  Το έργο είναι κωμωδία λόγω των καταστάσεων που δημιουργούνται ανάμεσα στους ήρωες ή υπάρχει και βαθύτερο νόημα στην υπόθεση;

Μανώλης Βαζαίος: Τώρα δεν είπα…; Τέλος πάντων… δεν είναι ακριβώς κωμωδία, είναι μια κωμικοτραγική φάρσα  που για να ξεδιπλωθεί στηρίζεται στο βαθύτερο νόημα που είναι όπως είπα πριν λίγο εε.., α να το, ο αγώνας του ανθρώπου απέναντι στα πάθη, τα ένστικτα και τις αδυναμίες του.

 

ArtScript Blog:  «Ο Γκόγκολ, σε καμία περίπτωση, δεν είναι πεσιμιστής ή μηδενιστής. Καταδεικνύει με τον πιο περιγραφικό τρόπο την τυφλή ορμή, τις ψευδεπίγραφες ελπίδες, το αδιέξοδο των παθών, το εσωτερικό κενό, τις εύθραυστες ανθρώπινες σχέσεις, την δυσκολία επικοινωνίας με το κοινωνικό περιβάλλον». Ποιος είναι ο λόγος που οι άνθρωποι δυσκολεύονται να επικοινωνήσουν μεταξύ τους, μήπως είναι ο βασικός λόγος των παρεξηγήσεων;

Μανώλης Βαζαίος: Από πού το διάβασες αυτό; Α έχεις το δελτίου τύπου. Για να το δω λίγο γιατί αυτό το σημείο δεν το έγραψα εγώ. Ναι… και από όλο αυτό με ρωτάς μόνο για την δυσκολία επικοινωνίας και το αν είναι ο λόγος που παρεξηγούμαστε, έτσι;… Ωραία, δεν ξέρω, αυτό που με ρωτάς είναι λίγο γενικό, να φανταστώ υπάρχουν πολλοί λόγοι που προκαλούν τις παρεξηγήσεις και νομίζω ότι είναι και θέμα πρόθεσης και ψυχισμού και τυχαίων σκέψεων της στιγμής, αλλά δεν είμαι και ειδικός για να μιλήσω γι αυτό… 

 

ArtScript Blog:  Ποιους αφορά η παράσταση που ανεβάζετε;

Μανώλης Βαζαίος: Το καλό με αυτή την παράσταση είναι ότι αναφέρεται σε όλους. Η ιστορία είναι κατανοητή από τον καθένα και ταυτόχρονα υπάρχει και βάθος και πολλά επίπεδα στην σκέψη και στην φιλοσοφία που έχει αριστοτεχνικά εντοιχίσει μέσα της ο Γκόγκολ και που πιστεύω ότι στηρίζουμε κι εμείς με την παράστασή μας. Και όπως λέει και ο ίδιος «Αμέτρητα όπως οι κόκκοι της άμμου, είναι τα πάθη του ανθρώπου, έτσι ό,τι και να πείτε, το σώμα θα βασίζεται πάντα στην ψυχή». Δεν είμαι απόλυτα σίγουρος τι εννοεί, αλλά μου ακούγεται ψαγμένο, μην το γράψεις αυτό.

 

ArtScript Blog:  Την εποχή της οικονομικής κρίσης ο κόσμος πηγαίνει στο θέατρο; Και πόσο εύκολο είναι για τους καλλιτέχνες να ανεβάζουν παραστάσεις;

Μανώλης Βαζαίος: Το θέατρο είναι μια ανάγκη του ανθρώπου για ψυχαγωγία και διασκέδαση και πιστεύω ότι στην εποχή αυτή και σε όλες τις εποχές θα υπάρχει και θα επιζήσει με τις διάφορες μορφές του. Σε εποχές μεγαλύτερης κρίσης οι άνθρωποι συνωστίζονταν μπροστά στις παραστάσεις των μπουλουκιών ενώ ταυτόχρονα υπήρχαν και μεγάλα θέατρα με υπερπαραγωγές. Αυτό που προσφέρει το θέατρο με τον τρόπο που το προσφέρει, δηλαδή τη μέθεξη, την αγάπη και το βύθισμα στην ιστορία του άλλου, δεν μπορεί να αντικατασταθεί με άλλον τρόπο, γι αυτό θα υπάρχει πάντα. Τώρα για τους καλλιτέχνες που ανεβάζουν παραστάσεις στο ελεύθερο θέατρο χωρίς παραγωγή από πίσω, ήταν πάντα δύσκολο αλλά θα συνεχίσει να υπάρχει και αυτό γιατί είναι ανάγκη έκφρασης και εν τέλει ο τρόπος να μιλήσουμε και να πούμε την άποψή μας στην κοινωνία. 

 

ArtScript Blog: Υπάρχει κάποιος ευσεβής πόθος σας όσον αφορά την καλλιτεχνική σας πορεία; Όπως για παράδειγμα να ανεβάσετε κάποιο θεατρικό έργο ή να συνεργαστείτε με κάποιον ή κάποιους ανθρώπους του θεάτρου;

Μανώλης Βαζαίος: Δεν τα καταφέραμε τελικά με τον ενικό… Δεν πειράζει. Δεν έχω κάτι στο μυαλό μου τώρα για αμέσως επόμενη δουλειά και δεν έχω θέσει στόχους. Περιμένω να δω πως θα κινηθούν οι παραστάσεις που είμαι τώρα και θα δω για το μέλλον. Έχω κάποια σχέδια στο μυαλό μου αλλά δεν θα τα πω τώρα γιατί μπορεί να μην τα καταφέρω και δεν θέλω να εκτεθώ. Δεν ακούστηκε ωραίο αυτό, να το σβήσουμε και να πω ότι… ξέρω ‘γω.. ευχαριστώ για τη συνέντευξη, ήταν πολύ ωραία και πολύ καίριες και ουσιαστικές οι ερωτήσεις σας. Χάρηκα πολύ και σας περιμένω στην παράσταση.

 

Τη σκηνοθεσία έχουν κάνει ο Μανώλης Βαζαίος μαζί με τον Μάνο Καβίδα. Στην σκηνή ανεβαίνουν οι Μανώλης Βαζαίος, Ερνέστος Βουτσινός, Νίκος Μαυρουδής και Ηλίας Κούτλας. Βοηθός σκηνοθέτη είναι η Μαίρη Άσπρου. Τη μετάφραση έχει κάνει ο Άλεξ Γκρομπένκο. Σκηνικά, Παραγωγή: Atermono. Creative. Cine. Art. Για την Επιμέλεια Κίνησης υπεύθυνη είναι η Άννα Αναστασιάδου. Φωτισμοί από τον Τάσο Σκλαβούνο. Video editing, Φωτογραφίες, σχεδιασμός Αφίσας: Ειρήνη Ζγούρη.

Κάθε Σάββατο στις 20:00 και κάθε Κυριακή στις 19:00 (από 4 Μάη έως 2 Ιουνίου 2019) στο θέατρο Αλκμήνη Αλκμήνης 8, Κάτω Πετράλωνα, ΑΘΗΝΑ Τηλ. Κρατήσεων: 210-3428650 (Θέσεις: 40) ΕΙΣΙΤΗΡΙΑ: 10 € κανονικό, 8 € φοιτητικό, ανέργων, Αμέα, ομαδικό, 5 € Ατέλειες

Κρατήσεις στη VIVA και στο ταμείο του θεάτρου

 

Διαβάστε επίσης:

Σοφία Αδαμίδου