ΤΟ ΕΙΔΩΛΙΟ

VICTORIA HISLOP

-Εκδόσεις Ψυχογιός-

Το νέο μυθιστόρημα της Χίσλοπ, προσωπικά πιστεύω πως είναι το καλύτερό της και σίγουρα καλύτερο από το «Μια νύχτα του Αυγούστου». Η ίδια τόσο στον Πρόλογο του βιβλίου όσο και στο ίδιο το έργο κάνει ξεκάθαρη τη στάση της υπέρ της επιστροφής των γλυπτών του Παρθενώνα. Όχι, δεν είναι αυτός ο λόγος που την αγαπούμε ιδιαίτερα στη χώρα μας. Ο λόγος είναι πως γράφει όμορφες ιστορίες, που χαιρόμαστε να διαβάζουμε.

Πριν μιλήσουμε για το μυθιστόρημα συγκεκριμένα, πρέπει να πούμε πως η συγγραφέας έχει αντιληφθεί σε μεγάλο βαθμό τη νοοτροπία του λαού μας, και εντυπωσιάζει πως είναι εύστοχη και για παλαιότερες εποχές, που φτάνουν και άνω του μισού αιώνα πίσω, όμως δεν εμφανίζει μια ωραιοποιημένη κατάσταση, όπου έχει να αναφέρει και τον κακό μας εαυτό το κάνει, πάντα με ευγένεια.

Όσον αφορά το βιβλίο της. Πρωταγωνίστρια είναι η Χέλενα, και θα μπορούσαμε να πούμε είναι το κύριο πρόσωπο, που γύρω της στηρίζεται η όλη ιστορία στον χρόνο και στην εξέλιξή της, με τους υπόλοιπους ήρωες να την πλαισιώνουν. Όλα ξεκινάνε όταν η ηρωίδα σε ηλικία οχτώ ετών θα επισκεφτεί τον παππού και τη γιαγιά της στο Κολωνάκι, το καλοκαίρι του 1968. Ο παππούς σημαίνον πρόσωπο του καθεστώτος, η μητέρα της θα μπορούσαμε να πούμε ‘‘αυτοεξόριστη’’ στη Μεγάλη Βρετανία, παντρεμένη με τον ήπιο και γλυκό Σκοτσέζο Χάμις. Τα χρόνια περνούν, η πρωταγωνίστρια δημιουργεί τη δική της προσωπικότητα, στο δρόμο της θα εμφανιστούν φανεροί και αφανείς εχθροί, αφού θα ενηλικιωθεί και μαζί θα έρθει κι ο έρωτας στο πρόσωπο ενός λαμπρού νέου, του Νικ. Οι δυο τους, παρότι δεν έχουν σχέση με τον χώρο θα βρεθούν σε ένα Αιγαιοπελαγίτικο νησί να βοηθούν στις ανασκαφές. Με αυτά και με τα άλλα η Χέλενα θα αντιληφθεί πώς ο παππούς της απέκτησε τους δικούς του αρχαιολογικούς θησαυρούς, που μάλιστα έγιναν αφορμή όταν τους ανακάλυψε να τιμωρηθεί. Η ζωή όμως πάντα έχει δυο πρόσωπα, δεν υπάρχουν μόνο εχθροί, μα και σύμμαχοι.

Το βιβλίο χορταστικό, αγγίζει τις εξακόσιες σελίδες, αλλά δεν χάνεται το ενδιαφέρον ποτέ, η ιστορία εξελίσσεται μεταξύ Ελλάδος και Μεγάλης Βρετανίας, και χωρίζεται σε τέσσερα μέρη. Στο πρώτο βλέπουμε τη Χέλενα στα παιδικά της χρόνια. Στο δεύτερο στην εφηβεία της, που μας αποκαλύπτεται περισσότερο η μητέρα της η Μαρία, ενώ στο τρίτο η ενήλικη ηρωίδα πλέον ερωτεύεται, σπουδάζει και παίρνει τη ζωή στα χέρια της. Στο τέταρτο θα αναλάβει δράση για να δικαιώσει ανθρώπους, τον εαυτό της, αλλά και να αποκαταστήσει την πολιτιστική κληρονομιά της πατρίδας της. Θα μπορούσαμε να πούμε πολλά ακόμα ως προς την ιστορία, αλλά η συνέχεια στο βιβλίο.

Κλείνοντας να αναφέρουμε πως η ηρωίδα και οι δικοί της, επισκεπτόμενοι την Ελλάδα, θα φιλοξενηθούν στο ξενοδοχείο της Αγάθης, γνωστής μας από το «Μια νύχτα του Αυγούστου», ενώ σε όλη την ιστορία θα μας συνοδέψουν τα ‘‘τραγούδια’’  του Γιώργου Νταλάρα, αγαπημένου καλλιτέχνη της γιαγιά της Χέλενα αλλά και της ίδιας, όπως και των περισσότερων προσώπων του βιβλίου. Τραγούδια που σημάδεψαν μια εποχή, και είναι ακόμα παρόντα, όπως κι ο ίδιος ο καλλιτέχνης, που τον τελευταίο καιρό βρέθηκε σε έναν άδικο σχολιασμό.

Το ειδώλιο είναι ο κύριος πρωταγωνιστής του βιβλίου, που η Χίσλοπ προβάλει μέσα από την κοκκινομάλλα πρωταγωνίστρια της.

Ε.Φ.Β.

 
Διαβάστε επίσης: