ΘΑΝΑΣΙΜΗ ΕΝΕΔΡΑ

PETER JAMES

-Εκδόσεις Χάρτινη Πόλη-

Ο δημοφιλή βρετανός μυθιστοριογράφος και σεναριογράφος Peter James, του οποίου τη δουλειά έχουμε την ευκαιρία να γνωρίσουμε χάρη στις εκδόσεις Χάρτινη Πόλη, έχει τον δικό του μυθιστορηματικό, αστυνομικό ντετέκτιβ του οποίου τις ιστορίες σκοπεύει να μυήσει το προσωπικό του αναγνωστικό κοινό που λατρεύει την αστυνομική λογοτεχνία.

Ο Ρόι Γκρέις, έπειτα από εννέα χρόνια από την εξαφάνιση της πρώτης του συζύγου, ίσως βρίσκεται στην καλύτερη προσωπική του στιγμή. Αποφασισμένος να αφήσει στο παρελθόν ό,τι τον πλήγωσε, μιας και δεν έχει καμία πληροφορία για την τύχη της συζύγου του Σάντι, περιμένει παιδί από τη νέα του σύντροφο με την οποία ετοιμάζεται να παντρευτεί και όπως φαίνεται τον καταλαβαίνει περισσότερο από τη γυναίκα που αγάπησε στα νιάτα του και  που σε αντίθεση με εκείνη εκτιμάει τη δουλειά του.

Ο Ρόι Γκρέις, λίγο πριν από την αλλαγή του έτους, νιώθει αισιόδοξος για τη χρονιά που έρχεται. Η αστυνομική υποδιευθύντρια και αφεντικό του, με την οποία δεν είχαν τις καλύτερες σχέσεις, αφού υποτιμούσε τη δουλειά του και ακόμη χειρότερα του έβαζε τρικλοποδιές, αντικαταστάθηκε από ένα νέο πρόσωπο. Όποτε ο Γκρέις έχει την ελπίδα ότι με το νέο του αφεντικό θα αναπτύξει μια καλύτερη σχέση.  Ενώ μια νέα ομάδα που θα ελέγχει τις παγωμένες υποθέσεις προσπαθώντας έστω και καθυστερημένα να εξιχνιάσει τι συνέβη, δικαιώνοντας τα θύματα, είναι έτοιμη να σηκώσει τα μανίκια και να πιάσει δουλειά την πρώτη εργάσιμη μέρα του χρόνου. Μια από τις υποθέσεις αυτές είναι του Παπουτσά. Έπειτα από πέντε καταγγελμένους βιασμούς ο λεγόμενος βιαστής φαίνεται να έχει αποτραβηχτεί από την πιάτσα. Ενώ η εξαφάνιση μιας νεαρής κοπέλας, την ίδια εκείνη περίοδο φαίνεται να είναι δικό του έργο. Να είναι άραγε ο λόγος που εγκατέλειψε τη δράση του ή απλά έφυγε από την πόλη τους συνεχίζοντας αλλού το μακάβριο ‘‘έργο’’ του; Όταν τη νύχτα της πρωτοχρονιάς μια νέα γυναίκα βιαστεί σε ένα ξενοδοχείο με τον ίδιο τρόπο που μαρτυράει τη μέθοδο του παλιού τους γνώριμου με το παρατσούκλι «Παπουτσάς» ο Γκρέις και η ομάδα του δε θα είναι βέβαιοι αν πρόκειται για μιμητή ή για την επιστροφή του. Ένα άγριο κυνηγητό θα ξεκινήσει, με τον Παπουτσά να φαίνεται να είναι πάντα ένα βήμα μπροστά, τις γυναίκες να κινδυνεύουν από έναν παρανοϊκό και την αστυνομία να προσπαθεί να βρει το λάθος που θα τον ρίξει στα χέρια της ώστε να πληρώσει για τα εγκλήματα που έκανε στο παρελθόν αλλά και αυτά στο παρόν, αν βέβαια πρόκειται για το ίδιο άτομο.

Ο Peter James αγγίζει με ευαισθησία ένα θέμα που δυστυχώς υπάρχει έντονα ακόμη και στις πιο προοδευτικές κοινωνίες και παραμένει ο μεγαλύτερος εφιάλτης της κάθε γυναίκας. Σε θέμα εξέλιξης το κείμενο είναι γραμμένο πολύ προσεχτικά και όσον αφορά τις  απόψεις, αλλά κι από τη στάση και τη συμπεριφορά των ηρώων, (καλών και κακών). Δεν ξεχνάει να θίξει και το πώς αθώες πληροφορίες που δίνονται μέσω των κοινωνικών δικτύων, μπορεί τελικά να στραφούν εναντίον σου, αφού πλέον αποτελούν πτυχή της κοινωνίας μας και ένα επικίνδυνο πρόσωπο που μπορεί να έχει στήσει ενέδρα στο δρόμο, μπορεί να καραδοκεί παρακολουθώντας τον προσωπικό σου λογαριασμό. Θεωρώ πάντως ότι λόγω του μεγάλου του όγκου (607 σελίδες) δεν κατάφερε να αποφύγει ο συγγραφέας να φλυαρήσει ή σε κάποιες περιπτώσεις να δώσει πρόσθετες πληροφορίες που δεν προσέφεραν κάτι παραπάνω στον αναγνώστη πέρα από κούραση. Η τόσο αναλυτική αναφορά στους συναδέλφους του Ρόι Γκρέις, θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως υπερβολική, άλλωστε δε φάνηκε όλοι να παίζουν ενδελεχή ρόλο στην εξέλιξη της έρευνας, βέβαια από την άλλη μιας και το βιβλίο αποτελεί μέρος μιας σειράς 18 βιβλίων (Η Θανάσιμη Ενέδρα είναι μόλις το έκτο της σειράς) είναι λογικό να επιθυμεί ο συγγραφέας να μας πληροφορήσει για τους ήρωες της σειράς και τη μεταξύ τους προϊστορία, ακόμη κι αν στην προκειμένη υπόθεση μπορεί να μην έπαιξαν σημαντικό ρόλο.                

Δεν μπορούμε όμως να μην παραδεχτούμε ότι η εμπειρία του Peter James στη μυθοπλασία είναι αισθητή στη γραφή του βιβλίου και ότι καταφέρνει παρά τον όγκο του κειμένου που είχε να διαχειριστεί να μην πέφτει σε σφάλματα πλοκής που είναι και το σπουδαιότερο.

Μαίρη Β.

 

 

 

Διαβάστε επίσης: