ΣΤΟΝ 5Ο ΟΡΟΦΟ ΤΗΣ ΝΟΜΙΚΗΣ

ΧΡΗΣΤΟΣ ΜΑΡΚΟΓΙΑΝΝΑΚΗΣ

-Εκδόσεις Μίνωας-

«Το σκοτάδι περιοριζόταν στα πρόσωπα και στις ψυχές των ανθρώπων που είχε μόλις αφήσει πίσω του».

Ένα διπλό φονικό, μιας καθηγήτριας καθώς και ενός υποψήφιου διδάκτορα, επιστρέφει τον αστυνόμο του τμήματος  ανθρωποκτονιών Χριστόφορου Μάρκου, στον πέμπτο όροφο της Νομικής Αθηνών, στον τομέα εγκληματολογίας, όπου και ο ίδιος έχει κάνει το μεταπτυχιακό του. Το περιβάλλον γνωστό καθώς και οι ήρωες του δράματος. Ο αστυνόμος άνθρωπος της δράσης, αν και θεώρησε χαμένο χρόνο όλες τις αντικρουόμενες  θεωρίες που άκουσε τον ενάμιση χρόνο των σπουδών του, έχει το πλεονέκτημα ότι γνωρίζει πρόσωπα και καταστάσεις. Όλα δείχνουν ότι στόχος του δολοφόνου ήταν η καθηγήτρια Λαμπρινή Σιώμου, κακότροπη δεν έχει τις καλύτερες σχέσεις με τους συναδέλφους της προκαλώντας συνέχεια εντάσεις. Πιθανόν ο νεαρός και γοητευτικός Άγγελος Κονδύλης ήταν μια παράπλευρη απώλεια, αφού βρέθηκε στον λάθος τόπο και χρόνο ώστε να εκτελεστεί. Όλοι οι συνάδελφοι θα δείξουν προς την κατεύθυνση της καθηγήτριας. Προχωρώντας την έρευνα ο Μάρκου θα αντιληφθεί ότι όλοι είχαν λόγους να τη θέλουν νεκρή. Όμως ποιος από όλους πραγματοποίησε την επιθυμία του;

Έπειτα από την επιτυχία των βιβλίων του Μαρκογιαννάκη τόσο στη χώρα μας όσο και στο εξωτερικό, αφού τα μυθιστορήματά του έχουν δεχτεί εξαιρετικές κριτικές από εφημερίδες και περιοδικά στη Γαλλία, που πλέον ζει, στην Ελβετία και στον Καναδά, οι εκδόσεις Μίνωας επανεκδίδουν το πρώτο μυθιστόρημα του «Στον 5ο όροφο της Νομικής», το οποίο μάλιστα απέσπασε και το βραβείο της Académie du Var. Ο Μαρκογιαννάκης με σπουδές στην εγκληματολογία και στη νομική φαίνεται να κατέχει το θέμα για το οποίο γράφει στο βιβλίο του. Αποφεύγοντας να μιμηθεί συγγραφείς του εξωτερικού, με εκατομμύρια πωλήσεις παγκοσμίως,  το μυθιστόρημά του διατηρεί μια απλότητα την οποία πολύ πιθανόν να την οφείλει και στις σπουδές του. Οι φόρμες είναι απλές και σε μεγάλο βαθμό στο τέλος καταλήγει σε ένα πολύ ρεαλιστικό φινάλε, που συνήθως χάρη κάθαρσης, δε συνηθίζουμε να συναντάμε.

Χωρισμένο σε τρία μέρη ο αναγνώστης μπορεί να νιώσει ως λαγωνικό, που είναι έτοιμο να χιμήξει στο βιβλίο και να συλλάβει τον ένοχο, πριν από τον Μάρκου, όμως υπάρχει πάντα και το τρίτο μέρος, όπου ο Μάρκου θα λύσει τον γρίφο της υπόθεσης με τον πιο απλό και παραδοσιακό τρόπο, κι όμως δε θα αποφευχθούν οι ανατροπές.

Μαίρη Β.

 

 

Διαβάστε επίσης: