Ο ΓΙΟΣ ΜΑΣ

 
 
 

ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΜΠΕΚΑΣ

Ο ΓΙΟΣ ΜΑΣ

-Εκδόσεις Ψυχογιός-

Ο εφιάλτης του Νίκου και της Μάγδας, ξεκίνησε πέντε μέρες νωρίτερα. Πλέον όλα έχουν συμβεί και ο Νίκος εξομολογείται μέσω της κάμερας του κινητού του, σε κάποιον άγνωστο για τον αναγνώστη παραλήπτη, όλα όσα συνέβησαν τις προηγούμενες μέρες, που τελικά οδήγησαν σε ένα θάνατο.  Ποιος είναι ο θύτης και ποιο το θύμα; Δεν γνωρίζουμε ακόμα, άλλωστε στη λογοτεχνία, σημασία έχει πρώτα απ’ όλα το ταξίδι. Εν ολίγοις συνεπάγεται στον Καβαφικό νόμο της Ιθάκης.

Ξεκινώντας με τον εφτάχρονο γιο του, σε ένα ακριτικό χωριό της Ελλάδας, για μια εκδρομή για κυνήγι, την Κυριακή των Βαΐων, ένα ατύχημα θα τους χωρίσει. Και ο Γολγοθάς ενός πατέρα θα ξεκινήσει μια εβδομάδα μόλις πριν από την Ανάσταση, με τους εκδρομείς να έχουν καταφτάσει στο χωριό τους για να γιορτάσουν την Κυριακή του Πάσχα, τον πρόεδρο στο ρόλο ενός κατά κάποιο τρόπο, σύγχρονου Κοτζαμπάση που το πρώτο που τον νοιάζει είναι οι δουλειές του να γίνουν σωστά. Την ίδια ώρα με την εξαφάνιση του γιου του, και το μυαλό του γεμάτο υποψίες προς πάσα κατεύθυνση, ο Νίκος  θα πρέπει να αντιμετωπίσει και τον κίνδυνο του μικρότερου αδερφού του. Κανείς δεν είναι αθώος, από τους ήρωες του βιβλίου, όμως η ενοχή εξαρτάται από το βαθμό που επηρεάζει το σύνολο, ή ένα μέρος (έστω και ενός προσώπου)αυτού. Στη Θεσσαλονίκη, η γυναίκα του αδερφού του έχει μπει στο στόχαστρο επικίνδυνων ανθρώπων, εξαιτίας λανθασμένων  επιλογών του Δημήτρη, μήπως βρίσκεται εκεί η απάντηση για το τι συνέβη στον εφτάχρονο Γιώργο; Και η φωνή του μουεζίνη από το απέναντι χωριό που ξεπερνάει τα σύνορα και φτάνει ως τον Αϊ Γιώργη, αναστατώνοντας τους χριστιανούς, πως μπορεί να μπλέκεται στην εξαφάνιση; Οι λύκοι που έκαναν την εμφάνιση τους στο χωριό, να έχουν κάνει κακό στο παιδί και αδίκως υποψιάζεται τους πάντες ο Νίκος;

Ο Μπέκας, στο δεύτερο μυθιστόρημα του που διαβάζουμε και παρουσιάζουμε στη ΛογοΚρισία, προτιμάει να χρησιμοποιεί μικρές και κοφτές προτάσεις. Ο τρόπος του είναι αρκετά κινηματογραφικός και οι χαρακτήρες του τόσο καλά δουλεμένοι, που καταλήγουν να είναι πιο πειστικοί από πραγματικούς ανθρώπους. Εκτός από τους σκοτεινούς τύπους της νύχτας, όλοι έχουν κάτι να κρύψουν. Δε θα πλατειάσω άλλο με την κριτική, ό,τι υπάρχει για τον αναγνώστη βρίσκεται μέσα στο μυθιστόρημα, το οποίο θα ρουφήξει και τον ίδιο μέσα στο ομιχλώδες τοπίο του και στις καταστάσεις όπου ζούνε οι ήρωες.

Μαίρη Β.

 

 

Διαβάστε επίσης: