ΜΑΤΙ ΣΤΟ ΣΚΟΤΑΔΙ
MO HAYDER
ΜΑΤΙ ΣΤΟ ΣΚΟΤΑΔΙ
-Εκδόσεις Διόπτρα-
Αν και ο ντετέκτιβ Τζακ Κάφερι, είναι απογοητευμένος και μπερδεμένος από τη συμπεριφορά της συναδέρφους του Φλι, προσπαθεί με κάθε τρόπο να την προφυλάξει ώστε να μη μαθευτεί το μυστικό της, μιας και οι επιπτώσεις από την ανακάλυψη του, θα κατέστρεφαν τη ζωή της. Η ίδια η Φλι αγνοεί τόσο το ότι ο Κάφερι γνωρίζει το μυστικό της όσο και ότι την καλύπτει, με αποτέλεσμα να απορεί για την ψυχρή στάση του, απέναντι της. Την ίδια ώρα, μια νέα υπόθεση θα απαιτεί την απόλυτη προσοχή τους. Η απαγωγή νεαρών κοριτσιών. Οι ώρες περνάνε και η εντεκάχρονη δεν έχει ανακαλυφθεί ακόμη, με αποτέλεσμα κάθε ώρα που περνάει οι πιθανότητες να είναι εναντίον της και ο κίνδυνος να μη βρεθεί ζωντανή όλο και να αυξάνεται.
Ο Κάφερι θα επιλέξει προσεκτικά τα μέλη της ομάδας του για τη συγκεκριμένη υπόθεση. Θα εξετάσουν όποια στοιχεία έχουν με σκοπό τόσο να βρουν ποιος βρίσκεται πίσω από τη πλαστική μάσκα, που απαγάγει τα κορίτσια αλλά και να ανακαλύψουν το μέρος στο οποίο τα πηγαίνει. Το τέλειο έγκλημα είναι αδύνατον να διαπραχθεί, χωρίς να αφήσει έστω κάποια ψίχουλα. Όμως με έναν παράξενο τρόπο ο κυνηγός και συνάμα θήραμα της αστυνομίας, βρίσκεται πάντα ένα βήμα μπροστά. Κανένα στοιχείο δε θα καταφέρνει να ανοίξει το δρόμο στην έρευνα, ενώ η κλεψύδρα της ζωής των θυμάτων, μετράει αντίστροφα.
Το πέμπτο μυθιστόρημα της Mo Hayder με κύριο χαρακτήρα τον Τζακ Κάφερι, δυναμικό, αποτελεσματικό και φυσικά με το δικό του τραύμα, που παρά το πέρασμα των χρόνων, τον βασανίζει ακόμη. Μια σειρά εφτά βιβλίων –για την ώρα- που θέλω οπωσδήποτε να τη διαβάσω. Η Hayder αναμφισβήτητα γράφει εξαιρετικά καλά, είδη τα δύο πρώτα βιβλία της σειράς κέρδισαν τις εντυπώσεις. «Το φονικό κελάιδισμα» έχει χαρακτηριστεί από τον Gardian «πρώτης γραμμής θρίλερ που σοκάρει», ενώ η συνέχεια «Η Σιωπή των Δέντρων», ψηφίστηκε από τους Times ένα από τα πιο τρομακτικά θρίλερ που γράφτηκαν ποτέ.
Η ανταμοιβή της Hayder, εκτός από τα εκατομμύρια αντίτυπα που πουλάει παγκοσμίως, είναι ότι το 2012 κέρδισε το βραβείο Έντγκαρ καλύτερου μυθιστορήματος. Η Hayder δεν πιέζει τον εαυτό της να παράγει στη ‘‘φάμπρικα’’ ιστορίες με τον ίδιο ήρωα, όσο δημοφιλής κι αγαπητός κι αν είναι στο κοινό. Από τα δύο πρώτα βιβλία της σειράς, μεσολάβησαν περίπου εφτά χρόνια για να επιστρέψει στον Κάφερι και να γράψει τρεις ακόμη υποθέσεις. Ενώ άφησε άλλα τρία χρόνια για να γράψει τα δύο τελευταία μυθιστορήματα. Το ότι παίρνει το χρόνο της έχει ως αποτέλεσμα την αβίαστη έμπνευση του επόμενου βήματος της. Οι συγγραφείς είναι οι δημιουργοί των κόσμων που μας χαρίζουν και πρέπει να είναι δικιά τους απόφαση αν θα υπάρξει συνέχεια ή όχι, των φανταστικών τους χαρακτήρων, ούτε των εκδοτικών ούτε των αναγνωστών.
Στον απόηχο όσων συμβαίνουν, δεν ήταν λίγες οι φορές που βυθισμένη στην υπόθεση του μυθιστορήματος, σκεφτόμουν πόσο ωραία θα ήταν αν όλα τα άσχημα συνέβαιναν στα βιβλία και το αστυνομικό μυθιστόρημα να συμπεριλαμβάνεται ως είδος της επιστημονικής φαντασίας αντί του ρεαλισμού.
Μαίρη Β.
Τα βιβλία της σειράς
1. Το Φονικ ό Κελάιδισμα
2. Η Σιω πή των δέντρων
3. Η τελετουργία
4. Το Δέρμα
5. Μάτι στο Σκοτάδι
Διαβάστε επίσης: