ΚΡΕΣΕΝΤΟ ΕΚΔΙΚΗΣΗΣ

 

ΘΕΟΦΑΝΙΑ ΑΝΔΡΟΝΙΚΟΥ – ΒΑΣΙΛΑΚΗ

-Εκδόσεις Χάρτινη Πόλη-

 

Η Νιόβη, ενώ φιλοδοξεί να κάνει καριέρα στην αστυνομία και να αναλάβει τη διαλεύκανση μεγάλως υποθέσεων, όπως ονειρεύεται, παραμένει καθηλωμένη στο αστυνομικό τμήμα της Κορίνθου, για να βρίσκεται κοντά στους υπερπροστατευτικούς γονείς της. Έπειτα από ένα τροχαίο δυστύχημα, όπου χάνει τη ζωή της μια γυναίκα, η Νιόβη θα έχει την ευκαιρία να συμμετέχει στην έρευνα, για την ανακάλυψη ενός περιβόητου εγκληματία, όπου δολοφονεί με σκοπό να αποσπάσει έργα τέχνης, από τα θύματα του. Η Ιντερπόλ αναζητάει για χρόνια τον Βάσα Ορλάνωφ και ο θάνατος της γυναίκας, στο τροχαίο δυστύχημα τους δίνει την ελπίδα ότι θα καταφέρουν να τον βρουν, μιας και πρόκειται για τον έρωτα της ζωής του. Μαζί με τον γοητευτικό αλλά και υπερόπτη συνάδελφο της από την Ιντερπόλ, Νικόλα φεύγουν για τη Βουλγαρία ώστε να αναζητήσουν στοιχεία και να πιάσουν το νήμα της υπόθεσης από την αρχή.     

Συζητώντας με άτομα που γνώρισαν τον Βάσα και την Αγνή απ’ όταν ήταν παιδιά, θα αρχίσουν σταδιακά να φτιάχνουν το πάζλ της ζωής τους. Για ποιο λόγο ο Βάσα οδηγήθηκε να δολοφονήσει τον ευεργέτη του, ο οποίους του προσέφερε στέγη και μόρφωση, ενώ τον προόριζε για ανώτερες σπουδές; Ήταν αφορμή ο ακριβός πίνακας ή κρύβεται κάτι άλλο πίσω από την κλοπή του; Παρά το πέρασμα των χρόνων και τη φυλάκιση του Βάσα, έπειτα από το πρώτο του έγκλημα, υπάρχει περίπτωση να κατάφερε να διατηρήσει σχέσεις με την Αγνή; Ο θάνατος της γυναίκας οφείλεται σε ατύχημα ή ήταν δολοφονία; Ο Νικόλας με τη Νιόβη δε μαθαίνουν μόνο για τη ζωή των δυο παιδιών, αλλά και για τον περίγυρο τους. Τα κομμάτια σταδιακά συμπληρώνονται και σύντομα οι δύο αστυνομικοί θα έχουν ολοκληρωμένη την εικόνα όλων των εγκλημάτων, αλλά και για το πώς έδρασε ο Βάσα όλο αυτό το διάστημα και με ποιο κίνητρο.  

«Σε μια κοινωνία χτισμένη σε θεμέλια αδικίας. Οι ισχυροί να μην πληρώνουν για τα εγκλήματα τους και οι αδύναμοι να διώκονται για το παραμικρό».

Το νέο μυθιστόρημα της Ανδρονίκου είναι ένα ρομαντικό, αστυνομικό μυθιστόρημα, εξελίσσεται σε δυο χρόνους, με δυο κεντρικά ζευγάρια και σε αρκετά μέρη της ευρωπαϊκής ηπείρου. Το μεγαλύτερο ενδιαφέρον, όπως είναι αναμενόμενο κρύβει η ιστορία του Βάσα και της Αγνής, όπου πράγματι θα συμβούν τα πάντα και θα ακολουθούν συχνά ανατροπές, στα όσα μαθαίνουν οι δυο ερευνητές. Η συγγραφέας μην μπορώντας να αρνηθεί τη ρομαντική της φύση, έχει εισάγει και το ρομάντζο στο βιβλίο και σε καμία περίπτωση δεν το αναφέρω ως κάτι αρνητικό. Αυτό το ρόλο εξυπηρετούν η Νιόβη με τον Νικόλα. Από τη μία ο γοητευτικός και σοβαρός Νικόλας, ο ελληνογάλλος πράκτορας της Ιντερπόλ, αδιαπέραστος από συναισθηματισμούς, ξεχύνεται πίσω από το έγκλημα, με σκοπό να επιβάλει το νόμο, για να μη γίνει η κοινωνία ζούγκλα. Κι από την άλλη, η εκ διαμέτρου αντίθετη από εκείνον Νιόβη, μια κοπέλα της επαρχίας, η οποία πρέπει να γίνει περισσότερο ρεαλίστρια πάνω στο επάγγελμα της έστω, βάζει τα κλάματα με το παραμικρό, οδηγώντας τον αναγνώστη να συμφωνεί με την άποψη του Νικόλα, ότι το κορίτσι δεν κάνει για αστυνομικός.  Πετυχημένη συνταγή στα άρλενικ, με τη γυναικεία ευαισθησία να κερδίζει την αντρική σκληρότητα, παραδίνοντας τα όπλα και ρίχνοντας κάστρα. Ένα αστυνομικό μυθιστόρημα, κυρίως για γυναικείο αναγνωστικό κοινό, εξαιτίας της Νιόβης.

Μαίρη Β.

 

 

Διαβάστε επίσης: