Η ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ ΦΩΤΟΣ

 
 
 

ΓΟΥΙΤΝΕΪ ΣΕΪΡΕΡ

Η ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ ΦΩΤΟΣ

-Εκδόσεις Ωκεανός-

Το 1966 η εποχή του φωτός φαίνεται να έχει παρέλθει οριστικά από τη ζωή της Λη Μίλερ. Νιώθει ξένη με το σώμα της και βρίσκει παρηγοριά στο ποτό, δοκιμάζοντας και γράφοντας συνταγές. Όταν σε μια επίσκεψη η εκδότρια της της ζητήσει αντί για συνταγές να της γράψει ένα άρθρο 35000 λέξεων που να αφορούν τη ζωή της δίπλα στον Μάν Ρέι, εκείνη αρχικά αρνείται, όμως η εκδότρια της δεν της αφήνει άλλη επιλογή. Έτσι το ταξίδι της ζωής ξεκινάει κάνοντας κοινωνούς τους αναγνώστες του βιβλίου και συστήνοντας τους μια πραγματικά ελεύθερη προσωπικότητα που οι άντρες, θέλησαν να την ‘‘αιχμαλωτίσουν’’.

Το 1929 το διάσημο μοντέλο της Vogue εγκαταλείπει την Αμερική και το modeling, και πηγαίνει στη Γαλλία αποφασισμένη να γίνει φωτογράφος και να ασχοληθεί με τα εικαστικά. Μια ζωή, κάνοντας το μοντέλο, στην αρχή του πατέρα της και έπειτα φωτογράφων μόδας, νιώθει μεγαλύτερη έλξη στο να είναι εκείνη η φωτογράφος αιχμαλωτίζοντας τη στιγμή μέσα στο κλείστρο της φωτογραφικής μηχανής της! Στο Παρίσι θα γνωρίσει τον σουρεαλιστή, ντανταϊστή καλλιτέχνη Μαν Ρέι, θα του ζητήσει να γίνει μαθήτρια του αλλά εκείνος δεν έχει καμία διάθεση να διδάξει κανέναν, τελικά καταλήγει βοηθός του και σύντομα συνεργάτης του κατά δεκαεφτά χρόνια μεγαλύτερου της και ήδη γνωστού φωτογράφου. Ενώ αν και στην αρχή θα αρνηθεί τελικά θα γίνει και μοντέλο του. Ο έρωτας τους θα είναι έντονος και για τη Λη θα είναι η πρώτη φορά που θα νιώθει τόσο δυνατά για κάποιον!

Ανάμεσα στα κεφάλαια της ζωής της Λη με τον Ρέι, υπάρχουν και εκείνα που περιγράφει τον Β’ παγκόσμιο πόλεμο, στον οποίο η Λη ήταν ανταποκρίτρια και φωτογράφος του πολέμου, για τη Vogue! Το λευκό μιας μποέμικης ζωής που η ηρωίδα αναζητάει την καλλιτεχνική της ταυτότητα, γνωρίζει εξέχουσες προσωπικότητες της τέχνης, συνομιλεί και περνάει το χρόνο της μαζί τους, συνεργάζεται με τον Ζαν Κοκτώ στην ταινία του το «Αίμα του ποιητή» παριστάνοντας το άγαλμα το οποίο παίρνει ζωή• που αποκτάει τη δική της οντότητα ως καλλιτέχνης, εναλλάσσεται με το μαύρο του πολέμου και την εικόνα μιας κατεστραμμένης Ευρώπης. Το άσπρο και το μαύρο, το φως και το σκοτάδι των ασπρόμαυρων φωτογραφιών με όλους τους ενδιάμεσους τόνους!

Μια ιστορία για δυο ανθρώπους που άφησαν την υπογραφή τους και βοήθησαν την τέχνη της φωτογραφίας να εξελιχθεί! Όλο και πιο συχνά πέφτουν μυθιστορήματα στα χέρια μου, όπου οι συγγραφείς προτιμούν να διηγούνται τις ιστορίες τους στον παροντικό χρόνο, από τους παρελθοντικούς. Ο τρόπος γραφής των σεναρίων περνάει και προσαρμόζεται και στα μυθιστορήματα για να δώσουν την αίσθηση ότι κάτι συμβαίνει τη στιγμή που ο αναγνώστης διαβάζει το κείμενο, γεμίζοντας τον εικόνες!

Μαίρη Β.

 

 

Διαβάστε επίσης: