ΦΟΝΟΙ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ ΤΩΝ ΑΓΓΕΛΩΝ

 
 

MICHAEL CONNELLY

ΦΟΝΟΙ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ ΤΩΝ ΑΓΓΕΛΩΝ

-Εκδόσεις Διόπτρα-

Μια νέα ηρωίδα αστυνομικού μυθιστορήματος, που κάτι μου λέει ότι σύντομα θα ακολουθήσουν και άλλες περιπέτειες της ίδιας, κάνει την εμφάνιση της μέσα από τις σελίδες του βιβλίου του Michael Connelly «Φόνοι στην πόλη των αγγέλων», ζητώντας το δικό της αστέρι, όχι στη λεωφόρο των διασήμων star του Hollywood, μα οπωσδήποτε στο δρόμο των αγαπημένων ηρώων αστυνομικών ιστοριών.

Η Ρενέ Μπάλαρντ ύστερα από την καταγγελία της εναντίον ανωτέρου της για σεξουαλική παρενόχληση, καταλήγει στην τελευταία παράσταση. Στη γλώσσα της αστυνομίας του Λος Άντζελες τελευταία παράσταση είναι η νυχτερινή βάρδια όπου οι αστυνομικοί κάνουν περιπολίες για να ελέγχουν ότι όλα πηγαίνουν καλά στην πόλη και είναι αυτοί που καταφτάνουν πρώτοι αν γίνει κάποια καταγγελία κατά τη διάρκεια της βάρδιας τους.

Για τη Ρενέ και τον συνεργάτη της, η τελευταία παράσταση τη νύχτα που ξεκινάει τη διήγηση του ο Connelly, είναι ιδιαίτερα δραστήρια. Ξεκινώντας με κάτι απλό όπως μια καταγγελία για κλοπή πιστωτικής κάρτας, στη συνέχεια θα επισκεφτούν το νοσοκομείο όπου μια γυναίκα έχει καταλήξει άσχημα κακοποιημένη και με χαμένες τις αισθήσεις της. Όσο βρίσκονται εκεί, ένα ακόμα θύμα, βαριά τραυματισμένο από μια υπόθεση ομαδικής δολοφονίας καταλήγει στο νοσοκομείο. Στη Μπάλαρντ ανατίθεται η ευθύνη να πάρει κατάθεση από το θύμα, εφόσον και όταν συνέλθει.

Αν και οι υποθέσεις περνάνε από τα χέρια της Ρενέ και του συνεργάτη της, δεν έχουν δικαίωμα να τις επεξεργαστούν πραγματοποιώντας οι ίδιοι τις έρευνες. Αντιθέτως η δουλειά τους ολοκληρώνεται όταν πριν από το τέλος της βάρδιας τους γράψουν τις αναφορές τους οι οποίες θα προωθηθούν στις αντίστοιχες υπηρεσίες  οι οποίες και θα αναλάβουν την περαιτέρω έρευνα και τη λύση του κάθε εγκλήματος.

Η Μπάλαρντ όμως είναι διψασμένη για δράση, δεν της αρκεί η τελευταία παράσταση, θέλει να κάνει ό,τι περνάει από το χέρι της ώστε να εξιχνιάσει την κάθε υπόθεση, δικαιώνοντας τα θύματα και συλλαμβάνοντας τους ενόχους. Δεν έχει όμως την ίδια άποψη και ο πρώην προϊστάμενος της, ο οποίος τη θέλει έξω από κάθε υπόθεση και ειδικά από αυτές που η δική του ομάδα έχει αναλάβει. Στο βαθμό που μπορεί να παρακούσει η Ρενέ, έχοντας καλό ένστικτο, επεξεργάζεται τα στοιχεία, γνωρίζει πως πρέπει να κινηθεί (παράδοξα κάποιες φορές) ώστε να ολοκληρώσει την έρευνα της και να βγάλει ορθά συμπεράσματα.

Κάποιες φορές χωρίς καν να το επιχειρήσει η ίδια βρίσκεται αναμεμειγμένη στις υποθέσεις και όλα θα αλλάξουν την τροπή της έρευνας όσο και της ίδιας της ζωής της Ρενέ. Κάποιες υποθέσεις φαινομενικά απλές είναι μέρος μεγαλύτερης εικόνας. Τρεις υποθέσεις που ‘‘αναμιγνύονται’’ η μία μέσα στην άλλη και η ηρωίδα προσπαθεί να βρει την άκρη περνώντας μέσα από πυρά απειλών, αστυνομικής διαφθοράς, διαρροής, κινδύνου να βρεθεί εκτός σώματος. Θα δικαιωθεί στο τέλος ή θα βρεθεί σε πιο δυσμενή θέση άραγε;

Το βιβλίο του Connelly θυμίζει αστυνομική ταινία. Όλα ξεκινούν απλά για να μετατραπούν σε ένα έντονο κρεσέντο καταστάσεων πριν εξιχνιαστούν οι υποθέσεις. Με τόσα αστυνομικά μυθιστορήματα που έχουν κατακλίσει τα ελληνικά βιβλιοπωλεία δε θα το χαρακτήριζα ως πρωτότυπο αλλά αυτό δε σημαίνει ότι η ιστορία δεν έχει δοθεί σωστά και είναι αδιάφορη, το αντίθετο. Αν προτιμάτε το αστυνομικό είδος «Οι φόνοι στην πόλη των αγγέλων», δε θα σας απογοητεύσει, αυτό είναι βέβαιο.

Μαίρη Β.

 

Διαβάστε επίσης: