ΦΟΝΙΚΟ ΣΟΥΙΝΓΚ

RAY CELESTIN

-Εκδόσεις Διόπτρα-

«Το Λος Άντζελες ήταν σαν ηρωίνη. Ένα τρύπημα στις φλέβες».

Το πλήρωμα του χρόνου έφτασε και από το φθινόπωρο το τέταρτο μυθιστόρημα της σειράς του Ray Celestin κυκλοφορεί και στα ελληνικά από τις εκδόσεις Διόπτρα. Έπειτα από την Νέα Ορλεάνη του 1919, το Σικάγο του 1928 και τη Νέα Υόρκη του 1947, ο συγγραφέας μας ξεναγεί στο Λαμπερό Λος Άντζελες του 1967, μόνο που οι κεντρικοί ήρωες μας δεν βλέπουν τόσο την αστραφτερή πλευρά της πόλης των μεγάλων κινηματογραφικών στούντιο, που κι αυτά βρίσκονται σε παρακμή μιας και η τηλεόραση έχει αντικαταστήσει το σινεμά σε μεγάλο βαθμό.

Τρεις έρευνες από διαφορετικό σημείο εκκίνησης , για άλλη μια φορά θα βρεθούν να τέμνονται και τα στοιχεία του κάθε ερευνητή να συγκλίνουν με των υπόλοιπων, ώστε να δώσουν τη λύση των γρίφων. Η Άιντα, αποφασίζει να αποσυρθεί από την ιδιωτική έρευνα, όταν μια δολοφονία σε ένα ξενοδοχείο τη βάζει πάλι σε ενεργό δράση, την ώρα που ένας αστυνομικός ζητάει τη βοήθειά της, άλλωστε καθώς φαίνεται το θύμα της δολοφονίας την εμπλέκει, δείχνοντάς τη. Η Κέρι η οποία υπηρετεί ως νοσοκόμα στο Βιετνάμ επιστρέφει στην πατρίδα με μια εβδομάδα άδεια από το μέτωπο, προσπαθώντας να ανακαλύψει που βρίσκεται ο μικρότερος αδερφός της, ενώ ο Ντάντε, γνώριμος από «Τα μπλουζ του Δολοφόνου» έτοιμος κι ο ίδιος να συνταξιοδοτηθεί και να αποσυρθεί με τη σύζυγό του σε έναν αμπελώνα, υποχρεούται να ανακαλύψει που βρίσκεται ο γιος του νέου αρχηγού της μαφίας, που έπειτα από την αποφυλάκισή του με την εγγύηση που πλήρωσε ο πατέρας του, εξαφανίστηκε. Ακόμη και στην περίπτωση που είναι νεκρός θα πρέπει να ανακαλυφθεί, μιας και δεν πρέπει να χάσει ο πατέρας του την εγγύηση που κατέβαλε για την αποφυλάκιση του. Οι γιορτές των Χριστουγέννων είναι προ των πυλών και οι τρεις τους βάζουν τον εαυτό τους σε μεγάλο κίνδυνο, την ώρα που ένας κατά συρροή δολοφόνος σπέρνει τον πανικό στους κατοίκους του Λος Άντζελες. Είναι δυνατόν όλες αυτές οι ιστορίες να συγκλίνουν και να αποτελούν η μία κομμάτι της άλλης;

Με την πέννα του ο Celestin ξύνει για άλλη μια φορά την επίχριση επιφάνεια μιας λαμπερής πόλης, δείχνοντας όσα κρύβονται από κάτω. Πορνεία, ναρκωτικά, κατεστραμμένες ζωές παιδιών που αποζητούν αυτά που  τους υπόσχονται τα στούντιο παραγωγής, που όμως δεν υπάρχει χώρος για όλους.

«Ακόμα μια φορά είχε την αίσθηση πως η Μαφία δεν πέθαινε, απλώς αναπαραγόταν στην κυβέρνηση, έχοντας μετακινηθεί από το περιθώριο στο κυρίαρχο ρεύμα. Οι απατεώνες και οι κακοποιοί ήταν τόσο πανταχού παρόντες πλέον, που δεν τους έβλεπαν καν».

Ναρκωτικά, Μαφία, ξεκαθάρισμα λογαριασμών, διαφθορά, κι ένας δολοφόνος που κανείς δεν γνωρίζει από τι παρακινείται και έχει μετατραπεί σε μηχανή στυγερών κι ανατριχιαστικών δολοφονιών. Ο Celestin αν και ακολουθεί την τριπλή έρευνα σε όλα τα βιβλία της σειράς, εμπνέεται από πραγματικά γεγονότα γράφοντας έναν συνδυασμό αστυνομικού και ιστορικού μυθιστορήματος, καταφέρνοντας κάθε φορά να ξεπερνάει τον εαυτό του. Ο Λούις Άρμστρονγκ αν και σε μικρότερο ρόλο από τα προηγούμενα βιβλία, θα εμφανιστεί και στο παρόν, ενώ ο συγγραφέας επιλέγει να κλείσει το μυθιστόρημα με ένα αισιόδοξο μήνυμα από τον μεγάλο τρομπετίστα και τραγουδιστή της τζαζ. Φυσικά μετά το τέλος του μυθιστορήματος υπάρχει και ο επίλογος, στον οποίο αναφέρονται κάποιες ιστορικές πληροφορίες, που εξηγούν στον αναγνώστη βάσει ποιων πληροφοριών εξέλιξε το έργο του και κίνησε τους ήρωές του, εξίσου ενδιαφέρον με το βιβλίο που θα διαβάσετε.

«Που αλλού θα μπορούσε ένας οξύθυμος Αμερικανός να ψεύδεται, να δολοφονεί, να εξαπατάει, να κλέβει και να πλιατσικολογεί με την έγκριση και με τις ευλογίες της ανώτατης εξουσίας;»

Μαίρη Β.

 

 

Διαβάστε επίσης: