ΕΜΜΟΝΗ
SOPHIE HANNAH
Η ΕΜΜΟΝΗ
-Εκδόσεις Διόπτρα-
«Κάποιες αγάπες σκοτώνουν πριν πεθάνουν…» Πως μπορεί ο οποιοσδήποτε φαν του αστυνομικού μυθιστορήματος να αδιαφορήσει, διαβάζοντας αυτόν τον υπότιτλο;
Η Ναόμι είναι μια ανεξάρτητη και δυναμική γυναίκα. Ελεύθερη επαγγελματίας ξέρει να τα βγάζει πέρα σε κάθε δυσκολία, όμως έχει ένα αδύναμο σημείο και αυτό είναι ο έρωτας της για έναν παντρεμένο άντρα. Κάθε Πέμπτη για ένα χρόνο, ο Ρόμπερτ είναι πιστός στο καθιερωμένο τους ραντεβού. Όταν εκείνη την Πέμπτη δεν εμφανίζεται στο ξενοδοχείο, η Ναόμι βέβαιη ότι δε θα την εγκατέλειπε για κανέναν λόγο, αποφασίζει να ψάξει να τον βρει ώστε να βεβαιωθεί ότι είναι καλά και να μάθει για ποιο λόγο δε συναντήθηκαν. Η επίσκεψη στο σπίτι του την κάνει να πιστέψει ότι ο αγαπημένος της κινδυνεύει, οπότε ζητάει τη βοήθεια της αστυνομίας, μόνο που οι ντετέκτιβ του εγκληματολογικού δεν είναι διατεθειμένοι να ασχοληθούν με την παράκρουση μιας ζηλιάρας ερωμένης που την εγκατέλειψε ο παντρεμένος εραστής της. Στην προσπάθεια της να κινητοποιήσει τις αρχές αλλάζει την κατάθεση της, ισχυριζόμενη ότι ο Ρόμπερτ δεν ήταν στην πραγματικότητα ο εραστής της αλλά ο βιαστής. Οι ντετέκτιβ δεν μπορούν από το να πάρουν πλέον την κατάθεση της στα σοβαρά και να αρχίσουν την έρευνα για να ανακαλύψουν τον δράστη, ο οποίος σύμφωνα με διάφορες παλιότερες καταθέσεις δεν έχει περιοριστεί στο βιασμό μιας και μόνο γυναίκας.
Η Hannah χρησιμοποιεί διπλό μοτίβο γραφής. Από τη μία διαβάζουμε τις σκέψεις της Ναόμι, την απογοήτευση, το συναισθηματικό της μπέρδεμα, τη μάχη να βρει ζωντανό τον εραστή της. Και από την άλλη γράφει ως αφηγήτρια, αναφέροντας μας τη δράση των υπόλοιπων ηρώων. Οι πρώτες σελίδες θα μπορούσαν να θεωρηθούν ως και βαρετές, όμως γρήγορα και όσο προχωράει η υπόθεση, η πλοκή αποκτάει ενδιαφέρον και δύναμη ενώ συχνά αλλάζουν τα δεδομένα για το ποιος έχει διαπράξει τους κατά συρροή βιασμούς. Άραγε ο Ρόμπερτ είναι απλά ένα θύμα συγκυριών και μιας ψεύτικης μαρτυρίας ή έχει και αυτός πάρει μέρος στο αποτρόπαιο σκηνικό βασανισμού τόσων γυναικών;
Ποιος θα πληρώσει και πόσο τις αποφάσεις του; Ποιος θα είναι νικητής και ποιος ηττημένος από την αποκατάσταση της αλήθειας και της δικαιοσύνης; Γρήγορο, έξυπνο και βίαιο, με τους θύτες να πιστεύουν σε στερεότυπα που τους βολεύουν και τα θύματα να προσπαθούν να ανταπεξέλθουν και να σταθούν στα πόδια τους έπειτα από αυτή την εμπειρία. Μόνο που το δράμα έχει και δεύτερη πράξη.
Μαίρη Β.
Διαβάστε επίσης: