Απομεσήμερο με τον Στέλιο

 
 

Απομεσήμερο με τον Στέλιο

Εκδόσεις: Οδός Πανός

Το «απομεσήμερο με τον Στέλιο» είναι μία αυτοβιογραφική διήγηση του Στέλιου Καζαντζίδη όπως μας αναφέρουν οι δυο συγγραφείς-φίλοι του, Πάνος Υφαντής και Νίκος Τζανιδάκης. Το εν λόγω βιβλίο εκτός από τους απανταχού φανατικούς του λαϊκού βάρδου μπορεί να διαβαστεί κι από το ευρύτερο κοινό, αφού είναι μια διήγηση του ίδιου του τραγουδιστή σε απλό ύφος, όπως συνήθιζε ο Στέλιος Καζαντζίδης να μιλάει στους φίλους του.

Μέσα σε αυτό αναφέρονται οι Α. Καλδάρας (τον έφερε στη δισκογραφία) Χρυσίνης (δάσκαλο του), Β. Τσιτσάνης, Γ. Παπαϊωάννου (τον καθιέρωσε), Μαρινέλλα, Κ. Γκρέυ και άλλοι σπουδαίους καλλιτέχνες που έγραψαν τη δική του ιστορία και συνεργάστηκαν με τον τραγουδιστή. Όπως και οι ισχυροί άντρες της δισκογραφίας της εποχής του.

Η διήγηση ξεκινάει με τα παιδικά χρόνια του τραγουδιστή και το θάνατο του πατέρα του, εξαιτίας του ξυλοδαρμού που δέχτηκε από συνεργάτες των γερμανών, επειδή ο Χαράλαμπος Καζαντζίδης βοήθησε στην αντίσταση. Εν συνεχεία αναφέρονται τα επαγγέλματα που έκανε για να ζήσει την οικογένεια του, την κυρά Γεσθημανή (μητέρα του) και το νεογέννητο αδερφό του Στάθη. Την πρώτη του κιθάρα, δώρο από τον εργοδότη του στο εργοστάσιο της Νέας Ιωνίας, όπως και τη στρατιωτική του θητεία που λόγω του καθεστώτος αλλά και μιας παρεξήγησης για την Γκρέυ από κάποιον αξιωματικό, ο τραγουδιστής  θα βιώσει δύσκολες στιγμές και θα οδηγηθεί ως και την Μακρόνησο.

Στο «Απομεσήμερο με το Στέλιο» θα βρείτε επίσης ιστορίες για τα λαϊκά κέντρα της εποχής, το πώς λειτουργούσε η δισκογραφία. Την απόφαση του να αποχωρήσει από τα κέντρα, όταν πια έπαψαν να εκφράζουν το λαϊκό στοιχείο και άρχισαν να γίνονται χώροι ταξικού διαχωρισμού και επίδειξης νεοπλουτισμού, ενώ δεν έλειπαν από αυτά οι μπράβοι.

Ακόμα αναφέρονται οι κόντρες του με τις δισκογραφίες των Λαμπρόπουλο και Μάτσα και το πώς κατόρθωσε να επιβάλει για τους συναδέλφους του και τον ίδιο ποσοστό επί των πωλήσεων, αφού μέχρι τότε οι εταιρείες έδιναν μόνο μια μικρή αμοιβή στους τραγουδιστές όπως για παράδειγμα 860 δραχμές στον ίδιο, όταν ο δίσκος του έφερε στην εταιρεία πάνω από 10 εκατομμύρια.

Δεν παραλείπονται η σχέση του με τον τύπο, το ταξίδι του στην Αμερική, η συνεχής αναζήτηση του για διέξοδο σε μια περίοδο που λατρεύτηκε αλλά και κυνηγήθηκε από το σύστημα.  

Η διήγηση τελειώνει λίγο πριν την ανακάλυψη της ασθένειας του, που τον στέρησε από τους δικούς του και τους θαυμαστές του το 2001.

Στο τρίτο μέρος υπάρχει η εργογραφία του με το σύνολο των τραγουδιών που ηχογράφησε (συν κάποιες ζωντανές εκτελέσεις με φίλους του).

Ε.Φ.Β.