WHO MADE TONY SOPRANO - MANY SAINTS NEWARK – ΟΙ ΑΓΙΟΙ ΤΗΣ ΜΑΦΙΑΣ
Σκηνοθεσία: Alan Taylor
Παίζουν: Alessandro Nivola, Leslie Odom Jr., Jon Bemthal
Απουσία έμπνευσης, οι δημιουργοί αναζητούν υλικό και ήρωες για τις δουλειές τους από τους ήδη υπάρχοντες. Έτσι αυτή τη φορά οι συντελεστές της ταινίας «Οι Άγιοι της Μαφίας», επέλεξαν να διηγηθούν μια δική τους εκδοχή, για το πώς ο περιβόητος ήρωας του Chase, Tony Soprano, έγινε αυτός που έγινε στη σειρά της ΗΒΟ.
Ο Tony μεγαλώνει σε μια ιταλική οικογένεια, η οποία πιστή στην παράδοση των ταινιών της μαφίας, είναι μπλεγμένη με το έγκλημα και την παρανομία. Ίνδαλμα του νεαρού Tony είναι ο θείος του Ντικ, ο οποίος μετά το θάνατο του πατέρα του, αναδεικνύεται η ηγετική προσωπικότητα. Ο Tony θαυμάζει τον Ντικ αλλά και εκείνος φροντίζει να βρίσκεται στο πλάι του, μην καταλαβαίνοντας ότι είναι ένα αρνητικό πρότυπο για τον νεαρό, αλλά ποιος σε αυτή την οικογένεια θα μπορούσε να θεωρηθεί θετικό πρότυπο; Η μαφία συνεργάζεται με τους μαύρους, τους οποίους αντιμετωπίζει ως ‘‘υπαλλήλους’’ της. Δεν τους θέλουν στις γειτονιές τους, δεν επιτρέπεται να κοιτάξουν τις γυναίκες τους, για τους ιταλούς μετανάστες οι μαύροι είναι κατώτεροι και ικανοί μόνο για να κάνουν τις χαμαλοδουλειές.
Στηρίχτηκε σε αυτό το έργο; Όχι ιδιαίτερα. Βασίστηκε στη σχέση του Tony και του Ντικ; Στο περίπου. Στη διπλή ζωή του Ντικ, από τη μία η παρανομία, από την άλλη οι καλές του πράξεις, προσπαθώντας να εξισορροπήσει κάπως τη ζυγαριά; Ούτε. Ακούμπησε στην εξωσυζυγική του σχέση την ώρα που επιθυμεί έναν γιο από τη νόμιμη σύζυγό του ; Όχι ιδιαίτερα. Μήπως σε όλα αυτά, ίσως, αλλά όχι ολοκληρωμένα. Ήταν μια ταινία, που ενώ θέλει να δείξει πως ο Tony έγινε αυτός που έγινε, επικεντρώνοντας την προσοχή του θεατή στη ζωή του Ντικ, καταλήγει να κάνει πασαλείμματα, όλα πολύ γενικευμένα και να καταντάει αδιάφορη, δείχνοντας στιγμιότυπα δεξιά αριστερά, με έναν κεντρικό ήρωα να βολοδέρνει, βάσει της διάθεσης των συντελεστών.
Πολύ κακό για το τίποτα, δεν τη συστήνω, ειδικά όταν κάποιοι θα πάνε επηρεασμένοι από ανάλογες ταινίες όπως την τριλογία «Νονός» του Κόπολα, τον «Ιρλανδό» του Σκορσέζε ή τον «Σημαδεμένο», του Ντε Πάλμα. Δεν σχολιάζω τη σειρά, μιας και δεν την έχω παρακολουθήσει, όμως υποθέτω ότι δεν έχει και πολύ σχέση.
Από 18 Νοεμβρίου στους κινηματογράφους.
Μαίρη Β.
Δείτε επίσης: