The Holdovers > Τα Παιδιά του Χειμώνα
Σκηνοθεσία: Alexander Payne
Παίζουν: Paul Giamatti, Da'Vine Joy Randolph, Dominic Sessa
Δεκέμβρης του 1970. Ο καθηγητής Paul Hunham εργάζεται στο οικοτροφείο Barton Academy. Ο διευθυντής του οικοτροφείου τον «τιμωρεί» επειδή έβαλε χαμηλό βαθμό σε έναν γόνο πλούσιας οικογένειας. Ο καθηγητής θ’αναγκαστεί να μείνει στο οικοτροφείο, να επιτηρεί τους μαθητές που δε θα φύγουν για τα Χριστούγεννα. Από τους 6 μαθητές, θα παραμείνει μόνο ο Angus. Ο χρόνος που θα περάσουν μαζί ο Angus και ο καθηγητής Hunman θα τους αλλάξει τη ζωή.
Για να είμαι ειλικρινής, η περίληψη της νέας ταινίας του Payne μοιάζει βαρετή, όπως και οι περισσότερες της φιλμογραφίας του. Όταν δε, είδα και τη διάρκεια, ήμουν σίγουρος πως η θέαση θα ήταν μεγαλύτερη αγγαρεία από του καθηγητή Hunman. Ευτυχώς, το Holdovers ήταν μια από τις εκπλήξεις της χρονιάς. Το καλύτερο φιλμ του υπερτιμημένου Ελληνοαμερικανού σκηνοθέτη.
Σε αντίθεση με τις περισσότερες ταινίες του 2023, το Holdovers δικαιολογεί τη διάρκεια του. Δε συμβαίνει κάτι ιδιαίτερα συναρπαστικό στα 133 λεπτά, όμως οι χαρακτήρες και οι διάλογοι κάνουν το ταξίδι αξιομνημόνευτο. Ο Giamatti – στην καλύτερη ερμηνεία της καριέρας του- είναι υπέροχος. Στριφνός αλλά αξιαγάπητος, κυνικός αλλά καλόκαρδος. Η καλύτερη ανδρική ερμηνεία του 2023, κερδίζει στα σημεία το Nicholas Cage. Εξαιρετική και η Da'Vine Joy Randolph.
Δε βαρέθηκα καθόλου στις 2 ώρες διάρκειας. Η 70s αισθητική είναι πειστική χωρίς να είναι επιτηδευμένη. Από τη φωτογραφία, τα κοστούμια και το art direction, μέχρι τη φιλμάτη υφή και τους τίτλους αρχής. Η λιτή σκηνοθεσία δίνει χώρο και χρόνο στους χαρακτήρες να αναπνεύσουν. Γιατί οι χαρακτήρες είναι η μεγάλη αρετή του φιλμ. Αληθινοί, τρισδιάστατοι που τους συμπαθείς αμέσως. Εξαιρετικά ζεστοί, ανθρώπινοι και τρυφεροί διάλογοι, πασπαλισμένοι με αρκετό χιούμορ, ώστε να υπάρχει ισορροπία και η πλοκή να μη γίνεται μελοδραματική.
Σε μια εποχή, που οι ταινίες προσπαθούν να εντυπωσιάσουν και να τραβήξουν την προσοχή, με όλους τους λάθους τρόπους, το Holdovers με την απλότητα και τη συναισθηματική του ειλικρίνεια, μας θυμίζει πως δε χρειάζονται πολλά για μια καλή ιστορία.
Από 25 Ιανουαρίου στους κινηματογράφους
Κώστας Ντούμας
Δείτε επίσης: