MINAMATA

Σκηνοθεσία: Andrew Levitas

Παίζουν: Johnny Depp, Akiko Iwase, Kogarashi Wakasugi

Ο Τζιν Σμιθ, αμερικανός φωτορεπόρτερ βρίσκεται εκούσια απομονωμένος από την οικογένεια του. Λόγω του αλκοολισμού και της χρήσης των ναρκωτικών η καριέρα του φαίνεται να παρακμάζει, ακόμη και αν θεωρείται από τους σπουδαιότερους στο είδος του φωτογραφικού δοκιμίου. Σύντομα θα φανεί ότι αυτό που λείπει από τη ζωή του φωτορεπόρτερ, τι κι αν ο ίδιος αρχικά δε θέλει να το παραδεχτεί, είναι η απουσία κινήτρου. Το κίνητρο θα παρουσιαστεί στην πόρτα του με την εμφάνιση μιας όμορφης γιαπωνέζας, και όχι δεν πρόκειται σε καμία περίπτωση για ρομάντζο, ειδικά από τη στιγμή που η ταινία είναι βασισμένη σε πραγματικά γεγονότα.

Η Αϊλίν, προσπαθεί να τραβήξει την προσοχή του φωτορεπόρτερ, για ένα σημαντικό ζήτημα που αφορά την περιοχή Minamata στην Ιαπωνία. Τα λύματα από βαρέα μέταλλα που πέφτουν σε πηγές νερού της περιοχής, από το εργοστάσιο  Chisso, έχουν ως αποτέλεσμα να μολύνουν την περιοχή με υδράργυρο. Αποτέλεσμα της μόλυνσης είναι η Νόσος Minamata. Παράλυση των άκρων σε πρώτο βαθμό με την κατάσταση όλο να δυσχεράνει για τους ασθενείς. Παιδιά γεννιούνται άρρωστα αν και η νόσος δεν προσβάλει μόνο τα έμβρυα. Χωρίς να έχει ιδιαίτερη πλέον εμπιστοσύνη στον εαυτό του ο Τζιν, θα αποφασίσει τελικά να πάει στην Ιαπωνία και να καλύψει το θέμα της περιβαλλοντολογικής ρύπανσης και των αποτελεσμάτων της. Ο Τζιν στο πλευρό των ακτιβιστών δε θα αντιληφθεί απλά πόσο άνισος είναι ο αγώνας τους απέναντι από τη δύναμη και την ισχύ του ιδιοκτήτη του εργοστασίου, που σε πολλές περιπτώσεις έχει και τις πλάτες των εκάστοτε κυβερνήσεων, αλλά θα νιώσει ότι πλέον και ο ίδιος αποτελεί μέρος της έχθρας των ισχυρών αντιπάλων του σε αυτή τη μάχη, κάτι το οποίο θα του κάνουν φανερό χρησιμοποιώντας διάφορους τρόπους, όταν δε θα καταφέρουν να τον εξαγοράσουν.

Ταινία που αξίζει να δείτε για αρκετούς λόγους. Πέρα από τις εξαιρετικές ερμηνείες, κάτι που δε μας εκπλήσσει άλλωστε, μιας και είμαστε γνώστες της υποκριτικής δεινότητας του πρωταγωνιστή, έχει εξίσου σημασία το πώς η τέχνη γίνεται ο κοινωνός της ενημέρωσης. Και μπορεί η υπόθεση της Minamata, να πήρε έκταση τη δεκαετία του 70’ αλλά εσείς πιστεύετε ότι έχουν αλλάξει πολύ τα πράγματα από τότε; Μόνο με την πληροφόρηση και βγαίνοντας από το μικρόκοσμο μας δίνουμε αξία στη ζωή, κι ενώ μια είδηση σε μια εφημερίδα μπορεί να περάσει και να ξεχαστεί, μια ταινία ανυψώνει το γεγονός και θα αποτελεί μνήμη για περισσότερο καιρό και περισσότερους ανθρώπους .

Από 21 Οκτωβρίου στους κινηματογράφους.

Μαίρη Β.

 

 

Δείτε επίσης: