Ghostbusters: Frozen Empire

Σκηνοθεσία: Gil Kenan

Παίζουν: Paul Rudd, Carrie Coon, Finn Wolfhard, Mckenna Grace

Στη δεκαετία του 90, προσπαθούσαμε να φανταστούμε, πως θα είναι ο κινηματογράφος στο μέλλον. Θα βιώναμε τις ταινίες και με τις πέντε αισθήσεις; Θα ήταν όλα virtual reality; 30 χρόνια μετά, τα πράγματα δεν εξελίχθηκαν και τόσο συναρπαστικά. Σίγουρα η τεχνολογία άλλαξε πολλά. Όμως, ο πυρήνας παραμένει ο ίδιος, μια καλή ιστορία. Δυστυχώς το Hollywood έχει μετατραπεί σε μια βιομηχανία ανακύκλωσης. Τα στελέχη των μεγάλων studio δεν έχουν καμία σχέση με τον κινηματόγραφο, βλέπουν μόνο αριθμούς.

Μπροστά στο φόβο μήπως χαθεί και το παραμικρό σεντ, τα studio είναι αποφασισμένα να ξεζουμίσουν κάθε ανθυποεπιτυχία των τελευταίων 50 ετών. Remakes, sequels, prequels, requels, οτιδήποτε εκτός από το να επενδύσουν σε νέο υλικό. Φυσικά το franchise των Ghostbusters δεν αποτελεί εξαίρεση. Μετά το απαράδεκτο -κάτι σαν reboot-  φιλμ του 2016, το Ghostbusters: After life επανέφερε τη σειρά στην επιτυχία. Ο γιος του σκηνοθέτη των πρώτων δύο ταινιών ανέλαβε σενάριο και σκηνοθεσία, γυρίζοντας μια αξιοπρεπή συνέχεια της αρχικής διλογίας. Μια κουταλιά Stranger Things, νέοι χαρακτήρες, οι παλιοί επιστρέφουν, η συνταγή πέτυχε.

Στο Frozen Empire δε συμβαίνει το ίδιο. Η ταινία είναι λίγο πιο σοβαροφανής από όσο θα έπρεπε. Το χιούμορ είναι σαχλό. Η σκηνοθεσία είναι διεκπεραιωτική, και όλα τα CGI του κόσμου δε φτάνουν να μασκαρέψουν ένα αδιάφορο σενάριο. Η νοσταλγία δε φτάνει για να διατηρήσει το ενδιαφέρον του κοινού. Και είναι κρίμα, γιατί το φιλμ αδικεί την Mckenna Grace, η οποία έπλασε έναν πολύ συμπαθητικό χαρακτήρα. Αν έχει μέλλον το συγκεκριμένο franchise, βρίσκεται στον δικό της ρόλο.

Η περσινή κινηματογραφική σεζόν ήταν μια ακόμα υπενθύμιση, πως το κοινό θέλει να δει νέες ιστορίες. Τα παραδοσιακά studio δε φαίνεται να το καταλαβαίνουν, και τρέχουν ασθμαίνοντας πίσω από τις υπηρεσίες streaming. Που ακόμη και τη νοσταλγία, την κάνουν καλύτερα (Stranger Things ξανά).  Το να πλασάρεις για νιοστή φορά, το ίδιο προϊόν με διαφορετικό περυτίλγμα, δεν είναι τέχνη. Δεν είναι καν ευφυής επιχειρηματική στρατηγική.

Από 11 Απριλίου στους κινηματογράφους

Κώστας Ντούμας

 
Δείτε επίσης: