DESTINATION WEDDING

 

Σκηνοθεσία: Victor Levin

Παίζουν: Winona Ryder, Keanu Reeves.

 

Η Λίντσεϊ  και ο Φρανκ συναντιούνται για πρώτη φορά στο αεροδρόμιο, και ενώ η πρώτη εντύπωση είναι θετική σύντομα αρχίζουν να λογοφέρουν. Ο κοινός προορισμός τους όμως που είναι ο γάμος του πρώην της Λίντσει και αδερφού του Φρανκ , δεν τους αφήνει και πολλά περιθώρια πέρα από συχνές συναντήσεις. Το γεγονός ότι στην πραγματικότητα κανείς από τους δύο δε θέλει να παραβρεθεί στο γάμο και παρά του ότι δε βρίσκουν και τόσο γοητευτική την ιδέα να περνάνε τον περισσότερο χρόνο μαζί, αποτελεί αναπόφευκτο ‘‘κακό’’.

Ένα έργο που θα μπορούσε τεχνικά να μεταφερθεί και στο θέατρο. Οι μόνοι ήρωες οι οποίοι μας απασχολούν είναι ο Φρανκ και η Λίντσεϊ, στην ουσία είναι και οι μόνοι που έχουν ρόλο. Οι υπόλοιποι ηθοποιοί- ‘‘κομπάρσοι’’ απλώς κινούνται μέσα στο χώρο, και αποτελούν μέρος του σκηνικού και την αφορμή κάποιες φορές για τα σχόλια των κεντρικών χαρακτήρων. Αυτό μέχρι η σχέση ανάμεσα στους ήρωες να γίνει πιο προσωπική και να αρχίσουν να ασχολούνται ο  ένας με τον άλλον και να ανταλλάσουν απόψεις για τις σχέσεις. Η Λίντσεϊ αποδεικνύεται πιο ρομαντική ενώ ο Φρανκ πίσω από την κυνικότητα του κρύβει απλά το φόβο του. Αρκεί η υποχρεωτική παρουσία τους  σε ένα τριήμερο ενός ανιαρού γάμου, που τον έναν τον πληγώνει και τον άλλον τον κάνει να βαριέται, να τους αλλάξει τη ζωή;

Έχουν γραφτεί πολλά σενάρια και θεατρικά βασισμένα σε δύο ήρωες – ζευγάρι. Ας μην ξεχνάμε την τριλογία με τους Ethan Hawke – Julie Delpy (Πριν το ηλιοβασίλεμα κ.ο.κ.). Το συγκεκριμένο θα το χαρακτήριζα απλά αδιάφορο. Οι ηθοποιοί, των οποίων το ταλέντο κανείς δεν αμφισβητεί, δεν έχουν τη δυνατότητα να το απογειώσουν, και γι’  αυτό φταίει το σενάριο. Το χιούμορ του δεν ξέρω αν θα μπορούσε να θεωρηθεί ξεκαρδιστικό, άντε να κερδίσει κανένα χαμόγελο. Το πρόβλημα της ταινίας βασίζεται ότι είναι έργο που στηρίζεται κυρίως στους μεταξύ τους διαλόγους, αλλά οι διάλογοι δεν έχουν καμιά δύναμη να διατηρήσουν το ενδιαφέρον. Οι ιστορίες που ανταλλάσουν από τις εμπειρίες τους είναι υπερβολικές, από αυτές που θα κοίταζες καχύποπτα αυτόν που θα σου διηγούταν μια παρόμοια, κάποιες συνήθειες τους σχεδόν ενοχλητικές σε βαθμό να αναρωτιέσαι «Για ποιο λόγο να θες να μπλέξεις με τέτοιον άνθρωπο;».

Φυσικά και οι καλές ταινίες βασίζονται κατά κύριο λόγο στο καλό σενάριο. Είναι το πρώτο βήμα για να απογειώσεις ή να γκρεμίσεις την ταινία που θες να κάνεις! Το αποτέλεσμα όμως είναι αδύναμο. Ο σεναριογράφος και σκηνοθέτης αγαπάει τις κομεντί και δεν το κρύβει. Σεναριογράφος και του έργου «Σχέση πέντε με εφτά» και σκηνοθέτης του «Τρελός για σένα». Τα καλά σημεία του «DESTINATION WEDDING» περιορίζονται σε ελάχιστες συμπαθητικές ατάκες και στους ηθοποιούς του, που χωρίς αυτούς μπορεί να ήταν σκέτη απελπισία.

Από 6 Σεπτεμβρίου στους κινηματογράφους.

 

Μαίρη Β.