DELICIEUX: ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΟ

Σκηνοθεσία: Eric Besnard

Παίζουν: Gregory Gadebois, Isabelle Carre, Benjamin Lavernhe

Στο τραπέζι που κάνει ο Δούκας στο κάστρο του, ο μάγειρας του Πιέρ αναλαμβάνει την υποχρέωση να ικανοποιήσει τους γευστικούς κάλυκες των καλεσμένων. Αυτό το τραπέζι είναι ύψιστης σημασίας για τον Δούκα, μιας και αν ικανοποιηθούν οι καλεσμένοι του με τη σειρά του κι εκείνος θα απολαύσει οφέλη και προνόμια από το παλάτι. Αν και ο Πιέρ είχε την εντολή να παραμείνει πιστός στο μενού, ο ίδιος σαν δημιουργός αποφασίζει να σερβίρει και κάποια πιάτα έξω από τα απαιτούμενα. Η αρνητική κριτική ενός και μόνο καλεσμένου, θα είναι αρκετή να οδηγήσει τον Πιέρ και τον γιο του εκτός κάστρου. Οι δυο τους επιστρέφουν στον τόπο καταγωγής του Πιέρ με εκείνον να μην έχει καμία διάθεση για δημιουργία και μαγειρική. Άλλωστε σε αντίθεση με το κάστρο που είχε εκλεπτυσμένα υλικά στη διάθεσή του και ανθρώπους που θα εκτιμούσαν τις δυνατότητές του, στην ύπαιθρο δεν έχει τίποτα. Όταν μια γυναίκα εμφανίζεται στο πανδοχείο και ζητάει από τον Πιέρ να γίνει μαθητευόμενή του, ισχυριζόμενη ότι η φήμη του ως μάγειρας είναι εξαιρετική, εκείνος που ψάχνει έναν λόγο να μαγειρέψει ξανά, τελικά θα δεχτεί την πρότασή της, παρά τις αρχικές του αμφιβολίες.

Ο Πιέρ, η μαθητευόμενη του Λουίζ και ο προοδευτικός  γιος του Μπεντζαμίν, ξεκινούν μια νέα εποχή για τους ίδιους και την ύπαιθρο στην οποία ζουν, με την πανσιόν να αποκτάει σύντομα φήμη για τα νόστιμα φαγητά της, αν και η επιθυμία του Πιέρ είναι να επιστρέψει πίσω στο κάστρο και να γίνει ξανά ο αρχιμάγειρας του δούκα. Ποια είναι όμως η επιθυμία της Λουίζ; Όσο για τον νεαρό Μπεντζαμίν που λατρεύει το διάβασμα, δεν ενστερνίζεται την επιθυμία του πατέρα του, μιας και προτιμάει την ανεξαρτησία που του προσφέρει η ύπαιθρος, αντί το ασφυκτικό περιβάλλον του κάστρου, κι ο οποίος αντιπροσωπεύει έναν κόσμο που αλλάζει και διαμορφώνεται, πριν την γαλλική επανάσταση και  την πτώση της Βαστίλης.

Μια όμορφα φτιαγμένη ταινία για έναν κόσμο που παλεύει να αναμορφωθεί και να χωρέσει όλο και περισσότερους την ώρα που η παλιά τάξη πραγμάτων πεισματικά προσπαθεί να διατηρήσει τα ηνία και τα κληρονομικά της προνόμια. «Τα άδεια στομάχια κάνουν φασαρία», αναφέρει ένας από τους ήρωες όταν κάποιος άλλος θεωρεί τον λαό πειθήνιο τέρας. Η φωτογραφία της ταινίας είναι επηρεασμένη από τους πίνακες του ζωγράφου Jean Simeon Chardin. Πολυπληθή παραγωγή με πάνω από 350 ηθοποιούς και κομπάρσους στα γυρίσματα, ενώ ήταν υποψήφια για βραβείο Cesar για σκηνικά και κοστούμια.

Από 15 Δεκεμβρίου στους κινηματογράφους.

Μαίρη Β. 

 

 

Δείτε επίσης: