BROKER – ΤΥΧΕΡΟ ΑΣΤΕΡΙ

Σκηνοθεσία: Hirokazu Koreeda

Ηθοποιοί: Song Kang-ho, Gang Dong-won, Ji-eun Lee, Bae Doona, Lee Joo-young

Στη Νότια Κορέα είναι διαδεδομένα τα κουτιά, όπου μπορούν να αφήσουν οι γονείς τα παιδιά τους, αν δεν έχουνε τα μέσα να τα μεγαλώσουν. Ένα βράδυ, μια νεαρή μητέρα εγκαταλείπει το μωρό της έξω από το κουτί ενός ορφανοτροφείου, στη βάρδια του εθελοντή Σανγκίν και του φίλου του ΝτογκΣο. Περιστασιακά οι δυο φίλοι, δεν προωθούν τα παιδιά στο ορφανοτροφείο της εκκλησίας, αλλά παίρνουν οι ίδιοι τα μωρά με σκοπό να τα δώσουν για υιοθεσία σε ζευγάρια, με το αζημίωτο φυσικά. Όμως η επιστροφή της μητέρας, όπου μετανιωμένη θα γυρίσει να πάρει τον γιό της, θα αναγκάσει τους δύο άντρες να της αποκαλύψουν τον σκοπό τους και να την εντάξουν στην ομάδα τους, ξεκινώντας ένα ταξίδι με σκοπό να βρουν τους κατάλληλους γονείς για τον μικρό. Η δράση όμως του Σανγκίν και του ΝτογκΣο, έχει πέσει στην αντίληψη δύο ντετέκτιβ, που τους ακολουθούν και έχουν σκοπό να τους συλλάβουν επ’ αυτοφώρω.

Στην πορεία της διαδρομής, η μητέρα με το μωρό, οι δυο μεσίτες και ένα ακόμα ορφανό θα αποτελέσουν μια ιδιόμορφη οικογένεια, με τις δυο ντετέκτιβ να γίνονται κι αυτές αναπόσπαστα, αόρατα μέλη της. Ο ασιατικός κινηματογράφος καθώς φαίνεται όλο και κατακτάει έδαφος κεντρίζοντας το ενδιαφέρον όλο και περισσότερων θεατών, κι όχι άδικα. Πόσο διαφορετικά θέματα και προβληματισμούς μπορεί να έχει ο κόσμος μακριά από τον εγωκεντρισμό της Δύσης; Στην ουσία κανένα, το είδαμε στη βραβευμένη ταινία «Τα παράσιτα» το βλέπουμε και στο «BROKER», όπως και σε τόσες άλλες ταινίες που έρχονται από τις χώρες της Ασίας.

Ο Song Kang-ho είναι ο πρώτος ασιάτης που αποσπάει το βραβείο αντρικής ερμηνείας στις Κάννες, και η ταινία κέρδισε το βραβείο οικουμενικής επιτροπής.

Οι ρόδες από το μικρό φορτηγάκι κυλάνε στην άσφαλτο των δρόμων της Νότιας Κορέας, παίρνοντας μαζί τους και τους θεατές σε ένα ταξίδι στο σύστημα υιοθεσίας, που παιδιά μεγαλώνουν σε ιδρύματα, γονείς στερούνται τα παιδιά τους και κάποιοι άλλοι αποζητούν απεγνωσμένα να αναλάβουν αυτόν τον ρόλο. Κι όμως παρά το θέμα της, δε βαραίνει το κλίμα για τον θεατή συμβάλλοντας η ταινία στην ψυχαγωγία του.

Από 16 Μαρτίου στους κινηματογράφους.

Μαίρη Β.

 
Δείτε επίσης: