Nine Lives

 
 
Σκηνοθεσία: Μπάρυ Σόνενφελντ
Παίζουν: Κέβιν Σπέισι, Τζένιφερ Γκάρνερ
 
 

Ας πούμε ότι είμαι φτασμένος κριτικός κινηματογράφου και μάλιστα ο τύπος εκείνου που έχει σπαταλήσει αρκετό χρόνο σε άσκοπες απολαύσεις και εγωκεντρικότητες αλλά, για κάποιο λόγο που θα ανακαλύψετε μετά, μετατρέπομαι σε γάτα που έχει μια και μόνο τελευταία ζωή  για να σας περιγράψει την ταινία ''NINE LIVES''. Τουλάχιστον εγώ σε αντίθεση με τον  Kevin Spacey, τον πρωταγωνιστή-συμπρωταγωνιστή της ταινίας μας (μοιράζετε τον κύριο ρόλο με τον χνουδωτό γάτο) δεν έχω γυναίκα -παιδιά με τα οποία πρέπει με μαγικό τρόπο να αναθερμάνω τις σχέσεις μου.

Από τις πρώτες σκηνές έχουμε καταλάβει ότι είμαστε στο γνωστό  σενάριο του Χόλυγουντ. Πλούσιος πετυχημένος  πενηντάρης ,με την ματαιοδοξία στα ύψη( δεν είναι τυχαίο ότι προσπαθεί να φτιάξει το πιο ψηλό κτίριο στις Ηνωμένες Πολιτείες) αλλά κατά βάθος χαμένος στις ουσιαστικές σχέσεις με την οικογένειά του. Με το υπόγειο κλασσικό μήνυμα «όποιος κερδίζει στα χαρτιά ,χάνει στην αγάπη». Με άλλα λόγια μη ζηλεύετε τον αδίστακτο καπιταλιστή αφεντικό σας, αυτός περνάει πολύ πιο δύσκολα από εσάς γιατί στο τέλος της ημέρας χάνει πολλά περισσότερα στις ουσιαστικές χαρές της ζωής. Τουλάχιστον εσείς προλαβαίνετε τα γενέθλια της κόρης σας.

Αλλά με ποιο μαγικό τρόπο θα αναθερμάνει ο  Tom Brand τις σχέσεις του με την οικογένεια του; Μα φυσικά με το να γίνει γάτος μέχρι το φυσικό του σώμα  να αναρρώσει από το κώμα. Γιατί μόνο με τα μάτια ενός γάτου μπορείς να παρατηρήσεις πως είναι η ζωή των αγαπημένων προσώπων σου όταν λείπεις από κοντά τους και μέσα από την αγάπη τους για εσένα να ξανανιώσεις και εσύ αγάπη για αυτούς. Ο μόνος τρόπος να γίνει ξανά άνθρωπος άλλωστε, όπως του θυμίζει και ο γητευτής του (Christofer Walken)  είναι με το να συμπεριφέρεται σαν καλός γάτος μιας και σαν άνθρωπος δεν το είχε πετύχει. Αυξημένη κινητικότητα από έναν γάτο στην αρχή, ντοπαρισμένο από το υπερεγώ του υπερκινητικού Tom Brand δημιουργεί άλλοτε δυσφορία και άλλοτε το απαραίτητο σκηνικό για viral βιντεάκια με γάτες στο διαδίκτυο. Δεν είναι όμως  ο φόβος του «ευνουχισμού»  αυτό που κάνει τον γάτο να ηρεμήσει και να γίνει νορμάλ ώστε να μεταβεί ξανά στην ανθρώπινη υπόσταση του και να κερδίσει και την  οικογένεια του; Οι ψυχαναλυτές του Χόλυγουντ θα τρίβουν τα χέρια τους ικανοποιημένοι. Ο Tom Brand άλλωστε σαν καθαρό αρσενικό της εποχής του δεν ασχολείται με εξωσυζυγικές σχέσεις (το Χόλυγουντ το αποβάλει σιγά σιγά αυτό) αλλά με πρότζεκτ. Παλαιότερα με αερογραμμές και τώρα τελευταία σαγηνεύεται απόλυτα  από τη θέα  του ουρανοξύστη που κατασκευάζει (δεν είναι ο ουρανοξύστης το υποκατάστατο του φαλλού που επιστρέφει ως παραλλαγή ή η μάχη για τον πιο ψηλό πύργο ο φθόνος για το μέγεθος του μορίου) ; .

Άραγε χρειάζεται πάντα  ένας Christofer Walken να σε μεταμορφώσει σε γάτο για  να   για να αποφασίσεις να αφιερώσεις  χρόνο στην κόρη σου  και χρειάζεται να δοκιμάσεις γατοτροφή  σε πιατάκι για να αποδεχτείς ότι ο γιός σου χρειάζεται ακόμα χρόνο για να γίνει   «πραγματικός άντρας»; Από ό,τι φαίνεται στον κόσμο του Χολυγούντ:  ναι . Αρκεί βέβαια ο γάτος να έχει αγοραστεί γιατί τίποτα δεν σου εγγυάται σωστή μεταμόρφωση αν δεν είναι καταναλωτικό αγαθό.

Τέλος καλά όλα καλά κυρίως για τους δίποδους ήρωες της ταινίας που φαίνεται να κερδίζουν την μάχη με λίγες γρατζουνιές από την πτώση. Για τον γάτο όχι και τόσο καλά. Αφού σπατάλησε  μια από τις ζωές του για να κάνει τον μεγαλομανή Tom Brand ξανά σωστό οικογενειάρχη (και το κυριότερο χωρίς να χάσει τον ουρανοξύστη του), πρέπει να επιστρέψει στην τελευταία ζωή του ( εξ ου και ο τίτλος ΝINE LIVES) ως κανονικός πλέον γάτος για να διασκεδάσει την αξιαγάπητη κορούλα του. Όπως λέει και ο Τom Brand σε κάποια σκηνή ''άτιμο πράγμα το κάρμα''.

Στέφανος Γιδάρης